مرکز خدمات فولاد ایران - افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌ها، تولید‌کنندگان میلگرد خاور دور را واداشته تا قیمت‌های فروش را افزایش دهند. از آنجایی که افزایش قیمت میلگرد هم‌طراز افزایش قیمت بیلت نیست، خرید بیلت برای نورد‌کاران به صرفه نیست.

تنها راه‌حل باقیمانده برای تولید‌کنندگان میلگرد تایلند این بوده که قیمت فروش در بازار داخلی را که حدود ۵۶۰ دلار هر تن بوده افزایش دهند، ولی خریداران نسبت به این افزایش مقاومت کرده و حول قیمت ۵۴۵ دلار هر تن معامله می‌کنند. احتمالا تولید‌کنندگان میلگرد این هفته قیمت‌های جدید را اعلام خواهند کرد. در مالزی، تولید‌کنندگان هفته گذشته قیمت میلگرد خود را ۱۵ دلار هر تن افزایش دادند. در نتیجه قیمت جدید میلگرد قطر ۱۶ میلیمتری، ۵۷۰ دلار و قطر ۱۰ و ۱۲ میلیمتر، ۶۰۰ دلار هر تن تحویل در کارخانه است.

در فیلیپین، طی دو هفته گذشته قیمت میلگرد پس از مدتی رکود، ۴ درصد افزایش یافت. به گفته تجار فیلیپینی، طبق معمول همیشه قیمت میلگرد همگام با افزایش قیمت قراضه و بیلت رشد نکرده است. در این میان، هفته گذشته قیمت پیشنهادی میلگرد در سنگاپور ۵۲۵ دلار هر تن سی‌اف‌آر ثبت شده که نسبت به آخرین سفارش واردات ۵ تا ۱۰ دلار رشد را نشان می‌دهد. قیمت پیشنهادی میلگرد ترکیه ۵۴۰ دلار هر تن است، ولی معامله‌ای با این قیمت صورت نگرفته است. قیمت میلگرد در بازار داخلی سنگاپور رو به رشد است، به طوری که از کف قیمت ۵۱۲ دلار هر تن نیمه اول دسامبر به ۷۳۰ تا ۷۴۰ دلار هر تن در نیمه دوم دسامبر رسیده است. سفارش خرید‌های اخیر حول قیمت ۷۵۰ تا ۷۶۰ دلار هر تن است.