گروه بورس کالا - در معاملات روز دوازدهم ژانویه در بورس فلزات لندن قیمت فلزات پایه کاهش یافت. در این روز کمترین کاهش نرخ را آلیاژآلومینیوم و بیشترین افت نرخ را نیکل به ثبت رساند.

مس 260 دلار ارزان شد
مس پس از اینکه رشد مداومی را از ابتدای سال جاری میلادی به ثبت رساند، در معاملات روز دوازدهم ژانویه با ۲۶۰ دلار کاهش روبه‌رو شد و هر تن از آن با نرخ ۷ هزار و ۴۲۵ دلار معامله شد. خرید نقدی هر تن از این فلز ۷ هزار و ۴۲۰ دلار بود. در این روز، در انبارهای بورس فلزات لندن مجموعا ۵۱۷ هزار و ۱۷۵ تن مس موجود بود که از این حجم کالا ۵۰۷ هزار و ۸۵۰ تن فروخته شد.
آلومینیوم 60 دلار کاهش یافت
در معاملات روز دوازدهم ژانویه در بورس فلزات لندن قیمت آلومینیوم ۶۰ دلار و نرخ آلیاژآلومینیوم ۴۰ دلار کاهش یافت. بر این اساس هر تن آلومینیوم ۲ هزار و ۲۶۰ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. خرید نقدی هر تن از این فلز ۲ هزار و ۲۶۰ دلار بود. نرخ آلیاژآلومینیوم در روز مورد بررسی با قیمت یک هزار و ۹۶۰ دلار ثبت شد. خرید نقدی این کالا یک هزار و ۹۹۵ دلار بود.
در انبارهای بورس فلزات لندن مجموعا 4 میلیون و 604 هزار و 225 تن آلومینیوم موجود بود که از این حجم کالا 4 میلیون و 359 هزار و 525 تن معامله شد.
آلیاژآلومینیوم نیز ۸۴ هزار و ۵۲۰ تن موجودی داشت که ۸۴ هزار و ۳۸۰ تن فروش رفت.
کاهش 3 رقمی سرب
در معاملات روز دوازدهم ژانویه در بورس فلزات لندن قیمت سرب ۱۶۲ دلار و روی ۹۲ دلار کاهش یافت. بر این اساس هر تن سرب با نرخ ۲ هزار و ۴۱۴ دلار و ۵۰ سنت فروخته شد. خرید نقدی این کالا ۲ هزار و ۴۱۴ دلار بود.
در این روز روی 92 دلار کاهش یافت و هر تن از آن با نرخ 2 هزار و 478 دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن 2 هزار و 486 دلار بود.
در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز موجودی سرب ۱۵۰ هزار و ۱۵۰ تن بود که از این حجم کالا ۱۵۰ هزار و ۷۵ تن فروخته شد. در این روز روی ۴۸۹ هزار و ۲۷۵ تن موجود بود که ۴۸۴ هزار و ۵۰۰ تن معامله شد.
نیکل و کاهش 535 دلاری
در معاملات روز دوازدهم ژانویه در بورس فلزات لندن قیمت نیکل ۵۳۵ دلار و نرخ قلع ۹۲ دلار کاهش یافت. بر این اساس، هر تن نیکل با نرخ ۱۷ هزار و ۷۶۵ دلار و هر تن قلع با قیمت ۱۷ هزار و ۷۳۰ دلار معامله شد. خرید نقدی هر تن نیکل در این روز ۱۷ هزار و ۷۶۰ دلار و خرید نقدی قلع ۱۷ هزار و ۷۲۵ دلار ثبت شد.
در این روز، موجودی نیکل 159 هزار و 726 تن موجود بود که 158 هزار و 412 تن فروش رفت. در این روز همچنین قلع 26 هزار و 865 تن موجود بود که 26 هزار و 375 تن فروش رفت.