گروه بورس کالا - در معاملات روز یازدهم ژانویه که نخستین روز از معاملات هفته جاری بود در بورس فلزات لندن قیمت فلزات پایه با رشد روبه‌رو شد که نوسان قیمت این کالا‌ها از ۵۰ تا ۴۱۰ دلار بود. در این روز مس مجددا با رشد ۳ رقمی خود مرزهای قبلی را رد کرده و هر تن از آن با نرخ ۷ هزار و ۶۸۵ دلار فروخته شد. گفته می‌شود با افزایش واردات چین برای دومین ماه، قیمت مس افزایش یافته است. رشد ۲۳۹ دلاری مس

در معاملات روز مورد بررسی قیمت مس ۲۳۹ دلار رشد کرده و هر تن از آن با نرخ ۷ هزار و ۶۸۵ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا در هر تن ۷ هزار و ۶۸۰ دلار بود. در این روز، مس در انبارهای بورس فلزات لندن ۵۱۵ هزار و ۲۰۰ تن موجود بود که از این حجم کالا ۵۰۷ هزار و ۳۲۵ تن معامله شد.

آلومینیوم و صعود ۵۹ دلاری

در معاملات روز مورد بررسی قیمت آلومینیوم نیز با رشد روبه‌رو شد که این افزایش قیمت ۵۹ دلار بود. بر این اساس هر تن آلومینیوم با نرخ ۲ هزار و ۳۲۰ دلار ثبت شد. خرید نقدی این کالا ۲ هزار و ۳۲۰ دلار بود. آلیاژآلومینیوم ۷۰ دلار افزایش یافته و هر تن از آن با نرخ ۲ هزار دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا در هر تن یک هزار و ۹۹۰ دلار بود. در روز مورد بررسی در انبارهای بورس فلزات لندن ۴ میلیون و ۶۰۷ هزار و ۹۰۰ تن آلومینیوم موجود بود که از این حجم کالا ۴ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۲۵۰ تن فروخته شد. آلیاژآلومینیوم نیز با موجودی ۸۴ هزار و ۵۲۰ تن موجود بود که از این حجم کالا ۸۴ هزار و ۳۸۰ تن فروش رفت.

سرب و روی ۲ رقمی رشد کردند

در معاملات روز یازدهم ژانویه در بورس فلزات لندن قیمت سرب ۵۲ دلار و نرخ روی ۵۰ دلار رشد کرد. بر این اساس هر تن سرب با نرخ ۲ هزار و ۵۶۷ دلار فروخته شد. خرید نقدی این کالا در هر تن ۲ هزار و ۵۷۳ دلار بود. روی نیز در هر تن ۲ هزار و ۵۷۹ دلار نقدی فروش رفت. خرید نقدی این فلز در هر تن ۲ هزار و ۵۷۸ دلار و ۵۰ سنت بود. در انبارهای بورس فلزات لندن در روز مورد بررسی مجموعا ۱۵۰ هزار و ۱۰۰ تن سرب موجود بود که از این حجم کالا ۱۵۰ هزار و ۲۵ تن فروخته شد. روی نیز در این روز ۴۹۱ هزار و ۳۲۵ تن موجود بود که از این حجم کالا ۴۸۴ هزار و ۵۰۰ تن فروش رفت.

نیکل ۱۷۵ دلار گران شد

در معاملات روز یازدهم ژانویه در بورس فلزات لندن قیمت نیکل ۱۷۵ دلار رشد کرد و هر تن از آن با نرخ ۱۸ هزار و ۳۰۰ دلار نقدی فروش رفت. خرید نقدی این کالا در هر تن ۱۸ هزار و ۲۷۵ دلار ثبت شد. در انبارهای بورس فلزات در این روز موجودی نیکل ۱۵۹ هزار و ۷۹۲ تن بود که از این حجم کالا ۱۵۸ هزار و ۸۸۰ تن معامله شد.