گروه بورس کالا - حسن پلارک به طور رسمی سکان هدایت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران را بر عهده گرفت. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، غروب روز گذشته با حضور رییس هیات عامل این سازمان، معاون معدنی و صنایع معدنی وزیر صنایع و معادن ،تعدادی از نمایندگان مجلس و نیز مدیران شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، مراسم معارفه مدیرعامل جدید برگزار شد.

پلارک در روزهای اخیر حکم خود را برای مدیریت شرکت تهیه و تولید از رییس هیات عامل ایمیدرو دریافت کرده بود.

احمدعلی هراتی‌نیک در این مراسم اظهار داشت: به‌رغم اینکه در سال‌های گذشته شاهد رشد و توسعه معادن بوده‌ایم، اما همچنان این بخش از توجه لازم برخوردار نبوده است.

به گفته وی، ‌سال گذشته ۲۵ میلیون تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید شد و امسال نیز برنامه ۲۷ میلیون تنی را در برنامه داریم و این امر حکایت از آن دارد که همواره حوزه معدن از صنعت (به ویژه فولاد) جلوتر است.

وی اظهار امیدواری کرد که مدیریت جدید شرکت تهیه و تولید (ایمپسکو) رشد بیش از پیش را برای معادن و همکاری برای تقویت بخش خصوصی رقم زند.

محمدمسعود سمیعی‌نژاد نیز اظهار داشت: رشد معدن در اقتصاد کشور در سال‌های اخیر دو برابر صنعت بوده است. وی نیز از مدیریت جدید خواست حوزه اکتشاف را به عنوان اصول کار توسعه معادن پیگیری کند. به اعتقاد معاون معدنی و صنایع معدنی وزیر صنایع و معادن، با انجام اکتشافات جدید روند حضور بخش خصوصی در این بخش نیز شدت می‌گیرد.

از سوی دیگر، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل پیشین شرکت، گزارش کوتاهی از روند توسعه معادن ارائه کرد و گفت: در ۴ سال اخیر یک میلیارد تن به ذخایر سنگ‌آهن کشور افزوده شده است که این امر با اکتشافات جدید به دست آمده است. وی خبر داد که در سال گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های توسعه معادن سرمایه‌گذاری شد.

در پایان پلارک، مدیرعامل جدید شرکت تهیه و تولید نیز از برنامه‌های ۱۸ گانه خود برای توسعه این بخش یاد کرد که یکی از نتایج آنها، گسترش حضور بخش خصوصی در معادن خواهد بود. وی همچنین ابراز امیدواری کرد بتواند ماموریت‌های این شرکت را با موفقیت به انجام رساند. در پایان مراسم وی گزارشی از سوابق اجرایی خود ارائه کرد.

حسن پلارک با ۲۵ سال سابقه فعالیت اجرایی در امور مهندسی و پشتیبانی و دارای مدرک کارشناسی ارشد است و اجرای ده‌ها پروژه ملی در حوزه‌های عمرانی از جمله ساخت راه‌آهن کرمان - بم، ،‌شیراز - اصفهان و طرح‌های ساختمانی و سیویل ... را در کارنامه خود دارد.