مرکز خدمات فولاد ایران- تعطیلات زمستانی موجب شده که قیمت ورق وارداتی در جنوب اروپا افت شدیدی را تجربه نماید، اما با این حال خرید‌ها افزایش چندانی نداشته است. اگرچه قبل از تعطیلات، تقاضا خیلی بالا نمی‌رود، ولی معمولا با در نظر گرفتن افزایش قیمت‌ها در سال جدید برخی آینده نگری کرده و موجودی خود را بالا می‌برند.

کالاهای وارداتی ارزان قیمت چین در اسپانیا و ایتالیا خواستاری ندارد. چراکه کشور‌های نزدیک قیمت‌های پایین تری پیشنهاد داده‌اند. با اینکه بعضی از پیشنهاد‌ها کمتر از ۴۰۰ یورو هر تن نیز بوده با این حال هنوز خریدی انجام نمی‌گیرد.

از آنجایی که خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد هنوز قیمت پایه تعیین‌کننده قیمت پیشنهادی است و قیمت فروش نقش تاثیرگذاری ندارد. به طوری که به کمتر از ۳۹۰ تا ۴۱۰ یورو هر تن رسیده است.

روند بازار واردات ورق سال ۲۰۱۰ جنوب اروپا قابل پیش‌بینی نیست؛ چراکه واردات ورق سال ۲۰۰۹ منطقه نیز تقریبا صفر بوده است. اگرچه تقاضای ورق جنوب اروپا به تدریج افزایش می‌یابد، ولی همچنان خرید از بازار داخلی بیشتر خواهد بود. احتمالا قیمت‌ها بیشتر از این افت نخواهد داشت؛ چراکه پیش‌بینی شده قیمت مواد اولیه در سراسر جهان افزایش یابد.