ایرنا- طرح افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی برای مطرح شدن در صحن علنی مجلس در نوبت قرار دارد.

عباس رجایی، رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر طرح افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی برای مطرح شدن در صحن علنی مجلس در نوبت قرار دارد، موادی را در رابطه با تقویت بورس کالاهای کشاورزی داریم تا بتوانیم این وجه کار را هم به سامان برسانیم. وی همچنین از برگزاری همایشی از سوی بورس کالا برای تقویت بخش کشاورزی این بورس خبر داد و گفت: همایش بورس کالاهای کشاورزی در آینده نزدیک توسط شرکت بورس کالای ایران برگزار می‌شود، این بورس فعالیت خود را با عرضه ۱۰ قلم از محصولات کشاورزی شروع خواهد کرد.

وی افزود: این همایش با هدف تقویت روش‌های بازار تخصصی کالاهای کشاورزی برگزار خواهد شد؛ به طوری که شاهد شفاف‌سازی قیمت و معاملات کالاهای بخش کشاورزی و همچنین ایجاد یک شرایط رقابتی باشیم.

وی ادامه داد: در این همایش قرار است ابتدا مسائل مربوط به ورود حدود ۱۰ قلم کالای بخش کشاورزی در بورس مطرح شود. به دلیل تنوع زیاد کالاهای کشاورزی و همچنین اینکه بسیاری از کالاهای مذکور به عنوان مواد اولیه سایر کالاها محسوب می‌شوند، باید شرایطی را فراهم کنیم تا معاملات محصولات کشاورزی در بورس انجام یا شفاف‌سازی، ساماندهی و رقابت در این بخش ایجاد شود. وی افزود: در جلسه عصر یکشنبه کمیسیون کشاورزی در مجلس، مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران ضمن ارائه توضیحاتی درباره چگونگی ورود کالاهای بخش کشاورزی به این بازار، مشکلات مربوط به برخی از محصولات کشاورزی برای پیوستن به بورس را مورد بررسی قرار داد.