انتظار می‌رود فروش خودروهای نو و کامیون‌های سبک در ماه دسامبر با افزایش ۷ درصد روبرو شوند و این خود روزنه امیدی است برای آغاز سال ۲۰۱۰ و پشت سر گذاردن سالی که برای خودروسازان بسیار بد بود. به گزارش خبرگزاری فری پرس بیزینس (free press business writer) گوردون استوارت که چندین نمایندگی فروش شورولت در ایالت‌های میشیگان، جورجیا و فلوریدا عقیده دارد که فروش در سه هفته آغازین ماه جاری (دسامبر) بسیار خوب بوده و این شبیه یک زندگی پس از مردن است.

جورج پیپاس تحلیلگر فروش شرکت فورد هم عقیده دارد چشم‌انداز فروش در این صنعت روشن است و من فکر می‌کنم این یک کریسمس و پایان سال خوب برای ما است. او عقیده دارد که فروش در ماه دسامبر بهتر از هر ماه ۲۰۰۹ است حتی از ماه آگوست که طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اجرا گردید کل فروش خودرو و کامیون‌های سبک در ایالات متحد در سال ۲۰۰۹ انتظار می‌رود به رقم ۴/۱۰ میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال ۲۰۰۸ حدود ۲۱ درصد کمتر خواهد بود و البته از سال ۱۹۸۳ تاکنون بی‌سابقه است. در دسامبر گذشته و پس از وقوع بحران جهانی اقتصاد فروش خودرو با کاهش شدید ۵/۳۵ درصدی روبه‌رو شد. انتظار می‌رود این ماه برای فورد ماهی بسیار خوب باشد.

وب سایت Edmunds.com هم پیش‌بینی کرده فورد در این ماه ۱/۲۵ درصد افزایش در فروش داشته باشد. درحالی‌که برای جنرال موتورز افزایش ۳/۶ درصدی و برای کرایسلر ۸/۷ درصد پیش‌بینی می‌شود. برای سال آینده انتظار می‌رود هم شاخص اعتماد مصرف‌کنندگان افزایش یابد و هم سیستم مالی روند بهبود خود را حفظ کند که این منجر خواهد شد به فروش ۵/۱۱ میلیون خودرو در سال آینده یعنی ۱۰ درصد افزایش در تولید و فروش خودرو برای سال ۲۰۱۰.

البته باید توجه داشت که میزان فروش خودرو در سال ۲۰۰۷ حدود ۱۶ میلیون دستگاه بوده و هنوز تا رسیدن به این رقم فاصله بسیار است، اما همین مقدار هم افزایش هم برای صنعتگران مایه امیدواری است. به گفته کارشناسان با توجه به پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی در فروش خودرو در ایالات‌متحد می‌توان این امید را داشت که وضعیت فلزاتی مانند آلومینیوم با افزایش در مصرف و در نتیجه افزایش قیمت روبه‌رو شوند، ولی نباید انتظار داشت قیمت‌ها برای سال آینده همانند سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ که قیمت‌ها بالای ۳۰۰۰ دلار بود برسند.