پلی‌استایرن‌ها باز هم افزایش نرخ داشتند

گروه بورس کالا- کتایون دارابی: معاملات روز سه‌شنبه رینگ پتروشیمی در حالی رخ داد که اکثر محصولات پلیمری با قیمت مشابه هفته گذشته خریداری شدند و تنها برخی از محصولات افزایش نرخی بین ۴ تا ۸۴ تومان را تجربه کردند.

در این روز ۷۵ درصد معاملات رینگ پتروشیمی‌ها، به گروه پلیمری‌ها، ۳ درصد به گروه شیمیایی‌ها و ۱۹ درصد نیز به گروه قیرها اختصاص داشت.

همچنین در این روز پلی‌استایرن معمولی ۱۵۴۰ پتروشیمی تبریز با افزایش نرخ ۸۴ تومانی نسبت به هفته گذشته بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد و با نرخ یک هزار و ۵۶۲ تومان خریداری شد.

پلی‌استایرن مقاوم ۷۲۴۰ نیز در این روز با نرخ یک هزار و ۴۸۴ تومان خریداری شد که نسبت به هفته گذشته ۷۵ تومان افزایش نرخ داشت.

به گفته فعالان اقتصادی، کاهش عرضه پلی‌استایرن معمولی و مقاوم و فروش این محصولات به پروانه‌داران در بورس کالا سبب شده است تا نرخ گریدهای متفاوت پلی‌استایرن طی هفته‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

در معاملات این روز کمترین افزایش نرخ متعلق به پلی‌اتیلن ترفتالات سوپر برایت بود که با قیمت یک هزار و ۱۲۹ تومان توسط کارگزاران خریداری شد، این کالا نسبت به هفته گذشته ۴ تومان افزایش نرخ داشت.

رشد ۷ تومانی قیمت pvc در بورس کالا

در معاملات روز سه شنبه، قیمت pvc، به‌رغم رشد مداوم این کالا در بورس تنها با افزایش ۷ تومانی نسبت به هفته گذشته مواجه شد.

در این روز پلی‌وینیل کلراید ۷۰۵۴ با نرخ یک هزار و ۱۴۷ تومان خریداری شد که نسبت به هفته گذشته ۷ تومان افزایش نرخ داشت. پلی‌وینیل کلراید ۶۵۵۸ نیز با نرخ یک هزار و ۲۵۳ تومان خریداری شد که نسبت به هفته گذشته ثابت ماند.

به گفته آگاهان بازار، فرا رسیدن ماه محرم و همچنین تعطیلات اخیر سبب شده است تا بازار پتروشیمی‌ها اندکی دچار سکون شود.

افزایش اندک نرخ در گروه شیمیایی‌ها

در معاملات این روز در گروه شیمیایی‌ها نیز اکثر محصولات بین ۴ تا ۲۵ تومان افزایش نرخ را تجربه کردند.

حلال ۴۱۰ کمترین افزایش نرخ را داشت و با قیمت ۵۱۰ تومان توسط کارگزاران خریداری شد. بیشترین افزایش نرخ متعلق به حلال ویژه ۴۰۰ بود که با نرخ ۴۹۴ تومان فروخته شد.

در این روز همچنین حلال ۴۰۲ با نرخ ۵۰۶ تومان خریداری شد که نسبت به هفته گذشته ۱۲ تومان افزایش نرخ داشت و حلال ۴۰۶ نیز با نرخ ۴۸۹ تومان خریداری شد که ۱۸ تومان نسبت به هفته گذشته با افزایش نرخ مواجه شد.