مدیر اجرایی شرکت نیرستار بلژیکی، بزرگ‌ترین تولیدکننده روی در دنیا، اطمینان دارد قیمت فولاد در سال ۲۰۱۰ افزایش خواهد یافت. در پی افزایش تقاضا برای فولاد گالوانیزه به خصوص در کشورهای نوظهور، قیمت روی هم بالا خواهد رفت. به عقیده آقای رونالد جانک در مصاحبه با مجله روندها اظهار داشته‌اند، خطر کمبود ظرفیت معادن، بازار روی را در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تهدید می‌کند که البته این مساله نیز به بالا رفتن قیمت روی کمک خواهد کرد. به گزارش سایت شرکت کارگزاری بانک ملی همچنین اخیرا سرمایه‌گذاری‌های اندکی در معادن روی انجام شده و برخی از معدن‌کاران بزرگ به ورطه نابودی نزدیک شده‌اند. چنین موقعیتی هم موجب صعود قیمت روی خواهد شد.

در‌حال‌حاضر هر تن روی فیچر MZN۳ با قیمتی نزدیک به ۲۴۰۰ دلار معامله می‌شود و این در حالی است که در اواسط جولای بهای هر تن روی معادل ۱۵۰۰ دلار و در سال گذشته حدود ۱۱۰۰ دلار بوده است. شرکت نیرستار در ماه ژوئن اعلام کرد که با به اتمام رساندن عملیات‌های گدازکاری خود و سپس خریداری برخی از معادن در آمریکا و سرمایه‌گذاری در معدنی در پرو فعالیت خود را گسترش خواهد داد.

تا پایان سال ۲۰۱۰ و اوایل ۲۰۱۱، این شرکت به ظرفیت کامل خواهد رسید و از آنجا که سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در معادن دیگر از جمله پرو انجام خواهد داد، این مساله منجر به ایجاد محدودیت‌ برای این شرکت نخواهد شد. ایشان افزودند نیمه اول سال را به سلامتی سپری کردیم و از نیمه دوم سال هم بدون هیچ خطری گذر خواهیم نمود، چرا که شرایط به تدریج بهتر خواهد شد. در پاسخ به این سوال که آیا گروه معادن روی در سال ۲۰۰۹ سودی هم کسب کرده‌اند یا خیر، آقای جانک گفتند ما نسبت به قیمت روی دید خوشبینانه‌ای داریم، اما مساله اینجا است که میزان سود خالص این گروه نه تنها از قیمت روی بلکه از عوامل دیگری که ارتباطی به بهای روی ندارند هم تاثیر خواهد پذیرفت. در واقع سودی که از فروش محصولات روی با کیفیت بالا کسب کردیم منعکس کننده این واقعیت اقتصادی می‌باشد.

شرکت نیرستار در سال ۲۰۰۸ زیان خالصی معادل ۵۹۵ میلیون یورو (۱/۸۵۷ میلیون دلار) کسب کرد.