گروه بورس کالا- در معاملات روز دهم دسامبر در بورس فلزات لندن قیمت مس، سرب و روی کاهش یافت، اما قیمت دیگر فلزات پایه در این روز رشد کرد که بیشترین رشد را نیکل به ثبت رساند. مس نیز با ثبت افت 3 رقمی ‌در این روز بیشترین افت را در میان فلزات داشت.

کاهش 125 دلاری مس
در معاملات روز دهم دسامبر در بورس فلزات لندن قیمت مس ۱۲۵ دلار کاهش یافته و هر تن از آن با نرخ ۶ هزار و ۸۱۰ دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در روز مورد بررسی ۶ هزار و ۸۰۵ دلار بود. در این روز در انبارهای بورس فلزات لندن مجموعا ۴۶۱ هزار و ۶۲۵ تن مس موجود بود که ۴۶۰ هزار و ۹۲۵ تن فروخته شد.
آلومینیوم و رشد دو رقمی‌
در معاملات روز مورد بررسی قیمت آلومینیوم ۳۶ دلار رشد کرد و با قیمت ۲ هزار و ۱۶۳ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا ۲ هزار و ۱۶۳ دلار بود. در انبارهای بورس فلزات لندن ۴ میلیون و ۵۹۰ هزار تن آلومینیوم موجود بود که از این حجم کالا ۴ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۲۵۰ تن فروخته شد. در روز مورد بررسی آلیاژآلومینیوم ۴۸ دلار رشد کرد و هر تن از آن با قیمت یک هزار و ۸۶۹ دلار ثبت شد. خرید نقدی این کالا در هر تن یک هزار و ۸۶۸ دلار به ثبت رسید. در انبارهای بورس فلزات ۸۴ هزار و ۴۴۰ تن آلیاژآلومینیوم موجود بود که ۸۴ هزار و ۲۰ تن فروش رفت.
افت قیمت سرب و روی در بورس لندن
در معاملات روز دهم دسامبر در بورس فلزات لندن سرب ۱۵ دلار کاهش یافت و هر تن از آن با قیمت ۲ هزار و ۲۶۰ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا ۲ هزار و ۲۵۹ دلار بود. در انبارهای بورس فلزات لندن ۱۴۰ هزار و ۷۵۰ تن سرب موجود بود که از این حجم کالا ۱۴۰ هزار و ۶۰۰ تن فروش رفت. روی نیز ۳۹ دلار کاهش یافته و با قیمت ۲ هزار و ۲۶۵ دلار ثبت شد. خرید نقدی این کالا در هر تن ۲ هزار و ۲۶۴ دلارو ۵۰ سنت بود. در انبار‌های بورس فلزات لندن در این روز ۴۵۷ هزار و ۵۵۰ تن روی موجود بود که از این حجم کالا ۴۵۲ هزار و ۷۲۵ تن فروش رفت.
رشد 3 رقمی‌ نیکل
در معاملات روز دهم دسامبر در بورس فلزات لندن قیمت نیکل ۳۱۰ دلار و نرخ قلع ۲۵ دلار رشد کرد. بر این اساس هر تن نیکل با قیمت ۱۶ هزار و ۴۷۰ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا در هر تن ۱۶ هزار و ۴۶۵ دلار معامله شد. در این روز هر تن قلع نیز با ثبت ۲۵ دلار رشد قیمت ۱۵ هزار و ۲۰۰ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا در هر تن ۱۵ هزار و ۱۰۰ دلار بود. در انبارهای بورس فلزات لندن از ۱۴۳ هزار و ۷۶۶ تن نیکل موجود در انبارها ۱۴۲ هزار و ۲۶۰ تن معامله شد.