قیمت تیرآهن کاهش داشت - ۲۱ آذر ۸۸

گروه بورس کالا- زهرا مسافر: بازار آهن طی هفته گذشته به علت تعطیلات اول هفته نسبت به هفته قبل از آن از رونق چندانی برخوردار نبود، تاجایی که قیمت تیرآهن در طول هفته با کاهش مواجه شد. در مدت یاد شده، اتفاق خاصی در بازار آهن رخ نداد و از این رو فعالان از رکود معاملاتی طی روزهای هفته گذشته ابراز نگرانی کردند.

در این مدت، فولادسازان خصوصی به علت تعطیلات یاد شده هفته گذشته و رکود مبادلات در بازار، تولیدات خود را بدون تغییر قیمت عرضه کردند.

سایه تعطیلات بر بازار آهن در روز یکشنبه

در روز یاد شده، قیمت‌های اعلامی از سوی تولید‌کنندگان بخش خصوصی ثابت بود، زیرا که در شرکت بورس کالای ایران نیز معامله‌ای صورت نگرفت.

در مدت یاد شده، میلگرد و محصولات فولادی نیز از ثبات قیمت نسبت به چهارشنبه هفته قبل از آن برخوردار بود و همچنین شمش فولاد تولید داخل بدون تغییر نرخ در بازار غیررسمی عرضه شد.

در این مدت، به علت تعطیلی روزهای نخست هفته قیمت آهن‌آلات در بازار تهران اعلام نشد.

دوشنبه و نوسان قیمت آهن‌آلات در بازار تهران

در روز دوشنبه ۱۶ آذر ماه جاری بازار آهن از نوسان اندکی برخوردار بود، به گونه ای که به جز رشد ۳/۰ درصدی هر کیلو میلگرد اردبیل برخی از سایزهای فولاد آذربایجان کاهش نرخ را تجربه کرد. در این مدت، تیرآهن نیز نوسان قیمت داشت به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۱۶،۱۸ با افزایش ۲۰،۱۰ هزار ریالی عرضه شد. طی مدت یاد شده، سبد تیرآهن درشت (۲۲،۲۴،۲۷) نیز با رشد قیمت ۳۰،۳۰،۶۰ هزار ریالی در بازار تهران پیشنهاد شد.

در این روز، فولادسازان خصوصی تغییر قیمت ندادند و میلگرد، محصولات و شمش فولادی بدون تغییر نرخ در بازار غیررسمی عرضه شدند.

ثبات قیمت میلگرد و نوسان تیرآهن

در روز سه شنبه

در مبادلات روز ۱۷ آذر ماه جاری، میلگرد عرضه شده در بازار غیررسمی و تهران ثابت بود، اما تیرآهن از نوسان قیمت برخورداربود. در مدت یاد شده، هر شاخه تیرآهن ۱۴،۲۰ با رشد قیمت ۵،۲۰ هزار ریالی مواجه شد و هر شاخه تیرآهن ۲۲ کاهش قیمت ۲۰ هزار ریالی داشت. در این مدت، تیرآهن شاخه‌های ۱۶،۱۸،۲۴،۲۷ بدون تغییر قیمت نسبت به روز قبل از آن در بازار تهران عرضه شدند. در روز مورد بررسی، محصولات و شمش فولادی نیز از ثبات قیمت برخوردار بود.

چهارشنبه و کاهش دسته‌جمعی تیرآهن در بازار تهران

در معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۸ آذر ماه جاری تیرآهن عرضه شده از سوی فولاد اصفهان با کاهش قیمت

مواجه شد.

در مدت یاد شده سبد تیرآهن ریز (۱۴،۱۶،۱۸) کاهش ۵ هزار ریالی را در بازار تهران تجربه کرد و سبد تیرآهن درشت ( ۲۴،۲۷) نیز با کاهش نرخ ۱۰ هزار ریالی در بازار تهران عرضه شد. در روز یاد شده، میلگرد نسبت به روز قبل از آن در بازار تهران بدون تغییر قیمت بود. در این مدت، در بازار غیررسمی آهن ثبات در بازار فولاد همچنان پابرجا بود و فولادسازان خصوصی تغییر نرخ نداشتند.