بورس‌نیوز- کارشناسان بازار فلزات اعتقاد دارند که ظرفیت بیش از اندازه تولیدی فولاد چین در کنار موجودی انبار این محصول باعث خواهد شد که قیمت فولاد در آینده با نوسانات جدی مواجه شود.

بر طبق گزارش اتحادیه آهن و فولاد چین، تولید‌کنندگان فولاد و کالاهای خام صنعتی در چین طی ۱۰ ماه ابتدایی سال جاری مواد مورد نیاز خود را در حجمی وسیع وارد کرده و در مقابل به علت کمبود تقاضای داخلی و جهانی، فروش و صادرات نه چندان قابل قبولی داشته‌اند. این امر نیز منجر شده تا در مورد بسیاری از مواد خام صنعتی چین در حال تبدیل به یک وارد‌کننده خالص باشد.

اتحادیه آهن و فولاد چین در گزارش خود تصریح کرده که وضعیت نابسامان کنونی در باقیمانده سال جاری و احتمالا قسمت

قابل توجهی از سال ۲۰۱۰ رفع نخواهد شد.

همچنین از اتحادیه صنایع آلیاژی چین نیز خبر می‌رسد که تقاضای آلیاژهای آهنی تولید شده توسط این کشور در حال حاضر ضعیف است و وضع عوارض صادراتی ۲۰ تا ۲۵ درصدی بر این محصولات نیز اوضاع را برای تولید‌کنندگان چینی بدتر از گذشته کرده است.

بدین‌ترتیب در حالی که فعالان بازار جهانی فولاد و مواد خام صنعتی در پی شروع روند احیای اقتصاد جهانی انتظار عملکرد قیمتی مناسب این محصولات را در سال آینده دارند، هم‌اکنون شاهد هستیم که از داخل چین خبر‌های دیگری می‌رسد و اتحادیه‌ها و بخش‌های تخصصی در زمینه مواد خام صنعتی اظهارنظر‌های نگران‌کننده‌‌ای می‌کنند.