مرکز خدمات فولاد ایران - قیمت واردات قراضه در شرق آسیا در حال افزایش است، درحالی‌که انتظار می‌رفت که افزایش قیمت‌ها بیشتر باشد، اما قیمت پایین محصولات فولادی این روند را کند کرد. هفته پیش سه محموله قراضه خرد شده سی اف آر سواحل غربی آمریکا در قیمت ۳۲۵دلارهر تن معامله شده و قراضه مخلوط سبک و سنگین ۸۰:۲۰ نیز در قیمت ۳۲۰دلار برای هر تن معامله شد. پیشنهادهای جدید قراضه سبک وسنگین ۸۰:۲۰ سی اف آر چین ۳۳۵دلار هر تن و قراضه خرد شده ۳۴۰‌دلار در هر تن سی اف آربنادر چین است.

انتظار می‌رود که با قیمت ۳۳۰‌دلار در هر تن برای قراضه ۸۰:۲۰ تقاضا‌ها بالا باشد، اما برخی نیز پیش‌بینی می‌کنند که با این قیمت خریداری وجود نداشته باشد. پس از فروش‌های ژانویه، عرضه قراضه آمریکا محدود شده است. چینی‌ها ۴۰۰هزار تن قراضه در خلال اکتبر و نوامبر خریده‌اند، بنابراین احتمال دارد که قیمت قراضه سبک تا اواسط دسامبر به ۳۵۰‌دلار سی اف آر برسد.

فروشنده‌ها قیمت‌ها را سریع بالا برده‌اند، ولی به‌علت تعطیلات و سرویس کارخانه‌ها تقاضا پایین خواهد آمد و قیمت متعادل خواهد شد. قیمت قراضه کانتینری ۸۰:۲۰ آفریقا و خاورمیانه ۳۰۰ تا ۳۰۵‌دلار در هر تن سی اف آر خاور دور است، اما اخیرا بعضی از پارتی‌ها زیر قیمت ۲۹۵‌دلار هر تنی سی اف آر خاور دور معامله شده‌اند. قراضه کانتینری ۸۰:۲۰ آفریقای جنوبی با قیمت ۳۰۵‌دلار هر تنی سی اف آر‌هایفونگ ویتنام معامله شده است.