گروه بورس کالا - در معاملات روز بیست و چهارم نوامبر در بورس فلزات لندن قیمت آلیاژآلومینیوم رشد کرد؛ اما نرخ دیگر فلزات کاهش پیدا کرد. در این روز بیشترین افت را نیکل و قلع با 245 و 115دلار به ثبت رساندند.

کاهش 80‌دلاری قیمت مس
در معاملات روز مورد بررسی قیمت مس در بورس لندن ۸۰دلار کاهش یافت و هر تن از آن با نرخ ۶‌هزار و ۸۶۵‌دلار معامله شد. خرید نقدی هر تن از این کالا با نرخ ۶‌هزار و ۸۶۴‌دلار و ۵۰سنت به ثبت رسید. در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز مجموعا ۴۲۹‌هزار و ۶۵۰ تن مس موجود بود که از این حجم کالا ۴۲۸ هزار تن کالا معامله شد.
آلومینیوم 20‌دلار افت کرد
در معاملات روز مورد بررسی قیمت آلومینیوم ۲۷‌دلار کاهش یافت؛ اما قیمت آلیاژآلومینیوم ۲۰‌دلار رشد کرد. در این روز هر تن آلیاژآلومینیوم با نرخ یک هزار و ۸۰۰‌دلار معامله شد. خرید نقدی هر تن از این کالا یک هزار و ۷۸۰‌دلار فروش رفت.
آلومینیوم نیز در هر تن با قیمت یک هزار و 995‌دلار ثبت شد. خرید نقدی این کالا در هر تن یک هزار و 994‌دلار و 50 سنت بود.
در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۴میلیون و ۵۸۶‌هزار و ۵۵۰ تن آلومینیوم موجود بود که از این حجم کالا ۴ میلیون و ۴۵۸‌هزار و ۷۲۵ تن معامله شد. در این روز آلیاژآلومینیوم ۸۴‌هزار و ۸۴۰ تن موجود بود که از این حجم کالا ۸۴‌هزار و ۱۲۰ تن معامله شد.
سرب و روی هم ارزان شدند
در معاملات روز بیست و چهارم نوامبر در بورس فلزات لندن سرب ۱۷‌دلار و روی ۱۱۵‌دلار کاهش یافت. بر این اساس هر تن سرب با نرخ ۲‌هزار و ۳۵۸‌دلار معامله شد. خرید نقدی هر تن از این کالا ۲‌هزار و ۳۵۷‌دلار به ثبت رسید.
فلز روی در این روز 37‌دلار ارزان شد و به این ترتیب هر تن از آن با قیمت 2‌هزار و 221‌دلار فروش رفت. خرید نقدی این کالا در هر تن 2‌هزار و 220‌دلار و 50 سنت به ثبت رسید.
در این روز در انبارهای بورس فلزات لندن ۱۳۵‌هزار و ۸۲۵ تن سرب موجود بود که از این حجم کالا ۱۳۵‌هزار و ۵۷۵ تن فروخته شد. روی نیز در هر تن ۴۵۴‌هزار و ۲۰۰ تن در انبارها موجود بود که از این حجم کالا ۴۴۷‌هزار و ۴۲۵ تن معامله شد.
قلع و افت 115‌دلاری
در معاملات روز بیست و چهارم نوامبر قیمت قلع ۱۱۵‌دلار و قیمت نیکل ۲۴۵‌دلار کاهش یافت. بر این اساس هر تن قلع با نرخ ۱۴‌هزار و ۹۶۰‌دلار معامله شد.
خرید نقدی هر تن از این کالا 14‌هزار و 955‌دلار به ثبت رسید. در این روز همچنین نیکل 245‌دلار افت را تجربه کرد که باعث شد هر تن از آن با قیمت 16‌هزار و 610‌دلار معامله شود. خرید نقدی این کالا در هر تن 16‌هزار و 605‌دلار ثبت شد. در انبارهای بورس فلزات لندن در روز مورد بررسی نیکل 133‌هزار و 230 تن موجودی در انبارها داشت که از این حجم کالا 131‌هزار و 475 تن معامله شد. قلع نیز 26‌هزار و 950 تن موجود بود که از این حجم کالا 26‌هزار و 685 تن فروش رفت.