گروه بورس کالا - منیژه حیاتی: در معاملات روز دوازدهم نوامبر در بورس فلزات لندن قیمت همه فلزات پایه با کاهش قیمت مواجه شدند که در این میان بیشترین افت نرخ را نیکل و قلع و مس به ثبت رساندند. در این روز تنها قیمت آلیاژ آلومینیوم ثابت ماند.

کاهش 120‌دلاری قیمت مس
در معاملات روز دوازهم نوامبر در بورس فلزات لندن قیمت مس ۱۲۰‌دلار کاهش یافت. بر این اساس هر تن از این فلز با نرخ ۶‌هزار و ۴۷۵‌دلار ثبت شد. خرید نقدی هر تن از این فلز با قیمت ۶‌هزار و ۴۷۰‌دلار به ثبت رسید.
در انبارهای بورس فلزات لندن در روز مورد بررسی 402‌هزار و 125 تن مس موجود بود که از این حجم کالا 400‌هزار و 225 تن معامله شد.
آلومینیوم ارزان شد، آلیاژ آلومینیوم ثابت ماند
در معاملات روز دوازدهم نوامبر در بورس فلزات لندن در این روز آلومینیوم 20‌دلار ارزان شد و هر تن از آن با قیمت یک هزار و 918‌دلار معامله شد. خرید نقدی هر تن از این کالا با قیمت یک هزار و 917‌دلار و 50 سنت به ثبت رسید.
آلیاژ آلومینیوم در این روز ثابت ماند و هر تن از آن با نرخ یک هزار و ۷۳۰‌دلار معامله شد. خرید نقدی هر تن از این کالا یک هزار و ۷۱۰‌دلار به ثبت رسید.
در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز 4 میلیون و 539‌هزار و 925 تن آلومینیوم موجود بود که از این حجم کالا 4 میلیون و 419‌هزار و 750 تن از آن معامله شد. آلیاژ آلومینیوم نیز در این روز 84‌هزار و 100 تن موجود بود که از این حجم کالا 83‌هزار و 40 تن معامله شد.
افت دو رقمی قیمت سرب و روی
در معاملات روز دوازدهم نوامبر در بورس فلزات لندن سرب 61‌دلار و روی 24‌دلار کاهش یافت. بر این اساس هر تن سرب با قیمت 2‌هزار و 251‌دلار و هر تن روی با نرخ 2‌هزار و 131‌دلار معامله شد. بر این اساس خرید نقدی هر تن سرب 2‌هزار و 250‌دلار و خرید نقدی هر تن روی 2‌هزار و 130‌دلار و50 سنت ثبت شد.
در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز مجموعا ۱۳۲‌هزار و ۷۵ تن سرب موجود بود که ۱۳۱‌هزار و ۲۷۵ تن از آن معامله شد. روی نیز ۴۲۴‌هزار و ۲۵۰ تن موجودی داشت که از این حجم کالا ۴۱۳‌هزار و ۷۷۵ تن از آن معامله شد.
افت قیمت نیکل و قلع
در معاملات روز دوازدهم نوامبر در بورس فلزات لندن نیکل ۷۲۰‌دلار کاهش یافت و هر تن از آن با قیمت ۱۶‌هزار و ۳۳۰ دلار به صورت نقدی فروش رفت. خرید نقدی هر تن از این کالا
در هر تن 16‌هزار و 325‌دلار به ثبت رسید. در این روز در انبارهای بورس فلزات لندن 131‌هزار و 730 تن نیکل موجود بود که 130‌هزار و 602 تن معامله شد.
قلع نیز در هر تن ۱۷۰‌دلار کاهش یافت و هر تن از این کالا با قیمت ۱۴‌هزار و ۷۷۵ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا نیز در هر تن ۱۴‌هزار و ۷۵۰ دلار بود. در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۲۶‌هزار و ۸۵۰ تن قلع موجود بود که از این حجم کالا ۲۶‌هزار و ۶۷۰ تن معامله شد.