زهرا مسافر- هفته گذشته بازار آهن شاهد کاهش نرخ آهن‌آلات بود؛ به گونه‌ای که تیرآهن به‌طور میانگین با کاهش ۴‌تومانی در هر کیلو در بازار تهران عرضه شد.

طی هفته‌های گذشته نرخ شمش فولاد و میلگرد در بازارهای جهانی از روند باثباتی برخوردار بود که این امر در پی تثبیت قیمت آهن قراضه در بازارهای جهانی و تداوم ضعف تقاضا در بازار محصولات فولادی نهایی حادث شد.

براین اساس، طی هفته گذشته در بازار داخل نیز شاهد ثبات قیمت‌ها در زمینه شمش فولادی و تا حدودی میلگرد در بازار تهران بودیم. در مبادلات هفته گذشته، میلگرد عرضه شده در بازار تهران به‌طور میانگین به قیمت ۵۳۶‌تومان در هر کیلو مورد مبادله قرار گرفت. در مدت یاد شده، تیرآهن با کاهش قیمت ۴‌تومانی در هر کیلو از ۸۰۶‌تومان به نرخ۸۰۲‌تومان به‌طور متوسط رسید.

شنبه و نوسان قیمت آهن‌آلات در بازار تهران

در نخستین روز از هفته مبادلاتی هفته گذشته، نرخ آهن نوسان قیمت داشت؛ به گونه‌ای که در این روز میلگرد از کاهش قیمت برخوردار بود؛ اما تیر آهن نوسان داشت؛ به طوری که تیرآهن سایز ۱۴،۱۶،۲۰ رشد قیمت را تجربه کرد و در همین مدت تیرآهن سایز ۲۰ شاهد کاهش نرخ و تیرآهن سایز ۱۸،۲۲،۲۴ ثبات قیمت بود. در این روز، میلگرد عرضه شده در بازار غیررسمی از سوی بخش خصوصی ثابت بود و تنها میلگرد فولاد البرز کاهش نرخ داد. در مدت یاد شده، محصولات و شمش فولادی نیز بدون تغییر قیمت نسبت به چهارشنبه هفته گذشته عرضه شدند.

بازار آهن روی خط ثبات در روز یکشنبه

در معاملات روز یاد شده قیمت میلگرد از ثبات برخوردار بود؛ اما تیرآهن کاهش نرخ داشت؛ به گونه‌ای که سبد تیرآهن ریز (۱۴،۱۶،۱۸) در بازار تهران افت قیمت داشت و سبد تیرآهن درشت (۲۲،۲۴،۲۷) نیز کاهش قیمت را تجربه کرد. در این مدت، همچنین محصولات و شمش فولادی بدون تغییر قیمت در بازار غیررسمی عرضه شدند.

دوشنبه و کاهش جزئی قیمت آهن از سوی فولادسازان

فولادسازان بخش خصوصی طی دوشنبه هفته گذشته نرخ میلگرد تولیدی خود را کاهش دادند؛ به گونه‌ای که میلگرد تولیدی فولاد البرز با افت قیمت مواجه شد. در مدت یاد شده، میلگرد عرضه شده در بازار تهران از ثبات قیمت برخوردار بود؛ اما تیرآهن کاهش نرخ داشت.

در روز مورد بررسی، شمش فولاد تولید داخل نیز از ثبات قیمت نسبت به روز قبل از آن برخوردار بود.

سه‌شنبه و تداوم رکود در بازار آهن

در سه شنبه هفته گذشته، بازار آهن همچنان در رکود قرار گرفت؛ به گونه‌ای که میلگرد در بازار تهران ثبات قیمت داشت؛ اما تیرآهن باز هم کاهش قیمت را تجربه کرد.در مدت یاد شده، میلگرد فولادسازان بخش خصوصی از کاهش قیمت برخوردار بود و در این روز میلگرد فولاد کرمانشاه، نطنز و نیشابور کاهش قیمت داشت، همچنین محصولات فولادی ملایر و اصفهان با کاهش قیمت در بازار غیر رسمی عرضه شدند.

چهارشنبه و بازار سردرگم آهن

طی چهارشنبه هفته یاد شده، قیمت میلگرد در بازار غیر رسمی ثابت بود؛ اما در بازار تهران کاهش داشت. در این مدت، تیرآهن نیز کاهش قیمت را نسبت به روز قبل از آن در بازار تهران تجربه کرد. در روز یاد شده، همچنین شمش فولاد با ثبات قیمت در بازار غیر رسمی عرضه شد.