گروه بورس کالا - در معاملات روز پنجم نوامبر ۲۰۰۹ قیمت سرب و قلع رشد کرد و نرخ دیگر فلزات پایه با کاهش مواجه شد. در این روز بیشترین کاهش را نیکل و مس به ثبت رساندند.

مس و افت ۴۴ دلاری

در معاملات روز مورد بررسی در بورس فلزات لندن مس ۴۴ دلار کاهش یافت و هر تن از آن با قیمت ۶هزار و ۵۷۲ دلار و ۵۰ سنت معامله شد. خرید نقدی هر تن از این کالا با قیمت ۶هزار و ۵۲۶ دلار و ۵۰ سنت ثبت شد.در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۳۷۹هزارو ۸۲۵ تن موجود بود که ۳۷۶هزار و ۸۰۰ تن از آن معامله شد.

آلومینیوم ۶ دلار ارزان شد

در معاملات روز پنجم نوامبر در بورس فلزات لندن آلومینیوم ۶دلار و آلیاژ آلومینیوم ۲۰ دلار کاهش یافت. بر این اساس هر تن آلومینیوم با قیمت یک‌هزار و ۷۰۵ دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا نیز در هر تن یک‌هزار و ۸۸۵ دلار بود. در این روز در انبارهای بورس فلزات لندن ۴ میلیون و ۵۴۵‌هزار و ۳۷۵ تن آلومینیوم موجود بود که ۴ میلیون و ۴۱۷‌هزار و ۹۰۰ تن از آن معامله شد. آلیاژ آلومینیوم نیز در هر تن با قیمت یک‌هزار و ۷۰۵ دلار معامله شد. خرید نقدی هر تن از این کالا یک هزار و ۶۹۵ دلار انجام شد.در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۸۴هزارو ۴۸۰ تن آلیاژآلومینیوم موجود بود که ۸۳هزار و ۶۰ تن از آن معامله شد.

سرب ۸ دلار رشد کرد

در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز سرب ۸ دلار رشد کرد، اما روی ۱۶ دلار ارزان شد. بر این اساس هر تن سرب با قیمت ۲‌هزار و ۳۲۰ دلار نقدی فروش رفت. خرید نقدی این کالا در هر تن ۲‌هزار و ۳۱۵ دلار بود. در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۱۳۰‌هزار و ۹۲۵ تن سرب موجود بود که ۱۳۰‌هزار و ۴۵۰ تن معامله شد. روی در این روز ۱۶ دلار کاهش یافت. در نتیجه هر تن از آن با قیمت ۲‌هزار و ۱۸۵ دلار و ۵۰ سنت فروش رفت. خرید نقدی هر تن از این فلز ۲‌هزار و ۱۸۵ دلار به ثبت رسید. در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۴۲۶‌هزار و ۶۷۵ تن روی موجود بود که ۴۱۵‌هزار و ۷۷۵ تن از آن فروش رفت.