کاهش قیمت تیرآهن و میلگرد در مبادلات هفته گذشته

گروه بورس کالا، زهرا مسافر: طی هفته مبادلاتی گذشته، نوسان نرخ آهن‌آلات در بازار داخل تداوم داشت، به گونه‌ای که در این مدت میلگرد و تیرآهن هر دو کاهش قیمت را تجربه کردند.

در بازارهای جهانی قیمت بیلت تحت فشاربود و به تبع آن میلگرد از نوسان برخوردار شد. در این میان در بازارهای داخلی نیز شاهد نوسان قیمت بود، به گونه‌ای هر کیلو میلگرد به‌طور میانگین از افت قیمت ۷/۰درصدی برخوردار بود.

با وجود روند کاهشی قیمت فولاد و محصولات فولادی، اما فعالان بازار آهن در انتظار بهبود وضعیت بازار آهن در کشور هستند؛ به گونه‌ای که رشد ۱۰درصدی تقاضای جهانی برای فولاد در سال ۲۰۱۰ پیش‌بینی می‌شود.

شنبه و کاهش جزئی نرخ میلگرد از سوی فولاد سازان

طی مبادلات روز شنبه هفته گذشته، میلگرد برخی از فولادسازان خصوصی از جمله فولاد البرز، نطنزو پولاد کف شیراز با کاهش قیمت مواجه شد.

در مدت یاد شده محصولات و شمش فولادی تولید داخل از ثبات قیمت برخوردار بود، در این روز آهن‌آلات در بازار تهران نیز مجددا کاهش قیمت را تجربه کرد.

نوسان قیمت آهن در روز یکشنبه

طی روز یکشنبه، به‌رغم ثبات قیمت‌ها از سوی بخش خصوصی، اما در بازار تهران آهن‌آلات کاهش قیمت داشت، به گونه‌ای که در مدت یاد شده میلگرد عرضه شده در بازار تهران از کاهش قیمت برخوردار بود.

در روز مورد بررسی، تیرآهن نوسان قیمت داشت، به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۱۸،۲۴،۲۷و۱۴ با کاهش ۱۰،۱۰و۲۰هزار ریالی در بازار تهران پیشنهاد شد.

در این مدت، هر شاخه تیرآهن ۱۶ با رشد ۵هزار ریالی و هرشاخه تیرآهن۲۲و۲۰ با ثبات قیمت همراه بود.

دوشنبه و کاهش نرخ شمش فولاد

در مبادلات روز دوشنبه هفته گذشته، شمش فولاد تولید داخل با کاهش قیمت یک درصدی در هرکیلو روبه‌روشد.

در این مدت، نبشی فولاد اصفهان و میلگرد آجدار فولاد کرمانشاه نیز کاهش قیمت را تجربه کرد، همچنین در این روز کاهش نرخ در بازار تهران نیز تداوم داشت، به گونه‌ای که میلگرد عرضه شده در این بازار با کاهشی بین ۷/۰ تا ۵/۱درصدی در هر کیلو همراه بود.

در این مدت، تیرآهن نیز شاهد کاهش قیمت بود، به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۱۶و۱۴ با افت نرخ ۵۳هزار ریالی و هرشاخه تیرآهن ۲۷و۲۰ نیز با کاهش قیمت ۱۰هزار ریالی عرضه شدند.

سه‌شنبه و رشد جزئی قیمت تیرآهن

روز سه‌شنبه هفته گذشته، به‌رغم ثبات قیمت میلگرد در بازار تهران، اما تیرآهن شاهد رشد قیمت بود.دراین روز، فولادسازان بخش خصوصی از کاهش قیمت‌ها تبعیت کردند، به گونه‌ای که در این روز میلگرد فولاد پارس کاهشی بین ۳تا ۸/۴درصدی را در هر کیلو تجربه کرد. در روز مورد بررسی، ورق تولیدی شرکت فولاد پارس نیز با کاهش ۸درصدی نرخ در بازار غیررسمی روبه‌رو شد.در این مدت، نبشی فولاد اصفهان نیز نسبت به روزهای قبل از آن کاهش قیمت داشت.

بازگشت افت قیمت به بازار تیرآهن در روز چهارشنبه

چهارشنبه، قیمت تیرآهن مجددا با کاهش روبه‌رو شد، به گونه‌ای که در این مدت سبد تیرآهن ریز (۱۶،۱۸و۱۴) با کاهش قیمت ۵هزار ریالی در بازار تهران عرضه شد.

در همین‌روز، همچنین سبد تیرآهن درشت(۲۴،۲۷و۲۲) شاهد رشد قیمت ۶۰،و۲۰و۱۰هزار ریالی بود. در مبادلات روز چهارشنبه هفته گذشته، آهن در بازار غیررسمی از ثبات قیمت برخوردار بود.