انجمن شیمی آمریکا (ACC) برای اولین بار از فوریه ۲۰۰۸ به صنعت شیمیایی آمریکا مثبت‌ترین رتبه اقتصادی را اعطا کرده است، چرا که شرکت‌ها تامین مجدد موجودی کالا را از سر گرفته‌اند. در حقیقت، بسیاری از صنایع پس از پرداخت بدهی‌های کلانی که در طول سال رخ داده بود شروع تامین مجدد موجودی کالای خود کرده‌اند. به نقل از انجمن، از این رو شرکت‌های شیمیایی در حال افزایش میزان تولید خود می‌باشند. نرخ‌های بهره‌وری نیز در ماه سپتامبر تا ۳/۷۲درصد افزایش داشته است؛ در حالی که این رقم در دسامبر ۲۰۰۸ کمتر از ۲/۶۷درصد بوده است. به علاوه تولید محصولات شیمیایی آمریکا در ماه سپتامبر نسبت به ماه آگوست ۶/۰درصد رشد نشان داده است.

اگرچه تولید ماه سپتامبر سال جاری نسبت به سپتامبر ۲۰۰۸ با ۸/۸درصد کاهش مواجه شده است با این حال میزان تولید در هر سال روند صعودی پیش گرفته و هر سال به طور مداوم بر آن افزوده می‌شود. افزایش تولید در صنعت شیمیایی در سراسر دنیا برای ششمین بار در هفت ماه اخیر حاکی از وقوع بهبود سریع در صنعت می‌باشد. به نقل از کوین سویفت، اقتصاددان ارشد ACC، با این حال روند بهبود در آمریکا و اروپای غربی تا حدی کندتر از سایر کشورهای جهان می‌باشد. در هر صورت بهبود همچنان در حال وقوع بوده و ACC نسبت به اقتصاد و تجارت محصولات شیمیایی خوشبین می‌باشد. با انتشار درآمد سه ماهه سوم شرکت‌های شیمیایی، این انجمن گزارش اقتصادی هفتگی خود را آماده کرد.

 فروش سه‌ماهه سوم شرکت کمیکال داو نسبت به سال قبل ۲۲درصد کاهش یافت؛ البته این رقم نسبت به سه ماهه دوم ۶درصد افزایش نشان داده است.

 سود خالص شرکت DuPont برابر ۴۰۹میلیون دلار (۲۷۴میلیون یورو) گزارش شده که بالاتر از سود خالص ۳۶۷میلیون دلاری شرکت در دوره مشابه سال قبل می‌باشد

(در این گزارش هزینه‌های مرتبط با گردباد -۱۴۶میلیون دلار- هم لحاظ شده است).

 به نقل از بانک دویچه آلمان احتمالا درآمد سه ماهه سوم گزارش شده شرکت‌های شیمیایی آمریکا بیشتر از برآورد تحلیلگران بوده است. در این دوره قیمت‌ها و هزینه‌های

مواد خام ثبات کمی داشت و این در حالی بود که حجم فروش در سرتاسر سال افزایش یافته است. در واقع، حاشیه سود عملیاتی می‌تواند بیش از حد مورد انتظار باشد.