مدیر عامل فولاد خوزستان در خصوص اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها و تاثیر آن بر تولید شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه‌ها طرح مناسبی است و آنچه در این ارتباط مهم به نظر می‌رسد، آن است که قیمت برق و گاز صنایع در کشورهای دیگر با قیمت انرژی مصرفی در بخش خانگی متفاوت است و معمولا قیمت انرژی بخش صنعت ارزان‌تر است.

شریفی با اشاره به توقف تولید واحد احیای ۳ فولاد خوزستان گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم این اقدام چقدر صرفه‌جویی برای شرکت به همراه داشته؛ ولی حداقل ۲۰۰‌درصد راندمان مصرف گاز را افزایش داده است.

شریفی همچنین در پاسخ به این سوال که هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت تمام شده تولید فولاد خوزستان را چقدر افزایش می‌دهد، اظهار داشت: چون تاکنون مشخص نشده قیمت نهاده‌های انرژی چه میزان افزایش می‌یابد، نمی‌توان گفت که هدفمند شدن یارانه‌ها چقدر قیمت تمام شده تولید را افزایش می‌دهد.

اختلاف۴۰‌درصدی معدنکاران و فولادی‌ها

مدیرعامل فولاد خوزستان در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات فولاد‌سازان و معدنی‌ها برای تعیین قیمت سنگ‌آهن اظهار داشت: فولاد سازان در بودجه امسال خود کاهش ۳۰‌درصدی قیمت سنگ آهن و تولیدکنندگان سنگ آهن نیز افزایش ۱۰‌درصدی قیمت این محصول را در بودجه خود پیش‌بینی کرده‌اند. وی ادامه داد: قیمت جهانی سنگ آهن طی سال جاری ۳۰‌درصد و قیمت فولاد نیز ۴۰‌درصد کاهش یافته است که قیمت فولاد و سنگ آهن داخلی نیز باید متناسب با این تغییرات تعیین شود. شریفی با اشاره به کاهش ۴۰‌درصدی قیمت داخلی فولاد طی سال جاری گفت: امیدواریم قیمت سنگ آهن طی دو هفته آینده مشخص شود.