گروه بورس کالا- طی هفته‌های اخیر شمش فولاد در بازارهای خارجی شاهد افت و در بازار داخل از ثبات قیمت برخوردار بود.

هم اکنون به علت رشد قیمت نفت و انرژی و همچنین یورو در بازارهای جهانی فعالان بازار رشد قیمت‌ها را طی یک ماه آینده پیش‌بینی می‌کنند. احمد‌ دنیانور، مدیرعامل فولاد جنوب با بیان مطلب فوق گفت: قیمت شمش فولاد هم‌اکنون به کف بازار رسیده است، اما روند روبه بالا طی هفته‌های آتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پس از تعطیلات هفته گذشته افزایش تقاضا، شمش فولاد در بازار با رشد قیمت مواجه شده است.مدیرعامل فولاد جنوب با اشاره به پیش‌بینی فعالان بازار مبنی بر رشد قیمت شمش فولاد در بازارهای خارجی طی یک ماه آینده تصریح کرد: از این رو قیمت شمش فولاد در بازار داخل نیز رشد قیمت‌ها را تجربه خواهد کرد.

وی درخصوص قیمت قراضه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هر کیلو قراضه در بازار داخل به نرخ ۲۱۰ تا ۲۲۰‌تومان عرضه می‌شود.

دنیانور از مذاکره برای خرید یک محموله جدید قراضه از بازارهای خلیج فارس به نرخ پایین ۲۰۰‌دلار خبر داد و گفت: با ورود این محموله به بازار داخل فضای کسب و کار ما آسان تر خواهد شد و این امر بر روی نرخ قراضه تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: نرخ شمش فولاد همانند طلا به صورت روزانه نوسان پیدا می‌کند، اما قراضه علت سنتی بودن بازارآن به صورت روزانه نرخ آن با نوسان مواجه نمی‌شود از این روقیمت قراضه همسو با تغییر شمش با نوسان روبه رو نمی‌شود.