گروه بورس کالا - در معاملات روز بیست و نهم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت فلزات پایه رشد کرد که بیشترین افزایش را نیکل و قلع به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، در این روز مس اگرچه 38‌دلار رشد کرده، اما هنوز پایین 6‌هزار‌دلار معامله می‌شود.
مس ۳۸‌دلار رشد کرد
در معاملات روز بیست و نهم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت مس 38‌دلار رشد کرد و هر تن از آن با قیمت 5‌هزارو 934‌دلار و 50‌سنت نقدی فروش رفت . خرید نقدی هر تن از این فلز با قیمت 5‌هزارو 934‌دلار ثبت شد .
در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۳۴۴‌هزار و ۲۲۵‌تن مس موجود بود که ۳۳۷‌هزار و ۴۵۰‌تن از آن معامله شد .
آلومینیوم 24‌دلار رشد کرد
در معاملات روز مورد بررسی در بورس فلزات لندن قیمت آلومینیوم ۲۴‌دلار و هر تن آلیاژآلومینیوم ۲۱‌دلار رشد کرد . در نتیجه هر تن آلومینیوم یک‌هزارو ۷۸۲‌دلار و ۵۰‌سنت نقدی فروش رفت. خرید نقدی هر تن از این فلز یک‌هزار و ۷۸۲‌دلار ثبت شد. در این روز آلیاژ آلومینیوم با قیمت خرید نقدی یک‌هزار و ۶۴۰‌دلار و فروش نقدی یک‌هزار و ۶۴۰‌دلار به ثبت رسید.در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۴ میلیون و ۵۸۳‌دلار و ۵۸۰تن آلومینیوم موجود بود که ۴ میلیون و ۴۶۹‌هزارو ۳۰۰ تن معامله شد. آلیاژ آلومینیوم نیز ۸۶‌هزار و ۵۰۰ تن موجودی داشت که ۸۴‌هزار و ۸۴۰ تن فروش رفت.
سرب و روی هم گران شدند
در بورس لندن و در معاملات روز مورد بررسی قیمت سرب ۳۴‌دلار و نرخ روی ۲۸‌دلار رشد کرد. در نتیجه هر تن سرب با قیمت ۲‌هزارو ۱۴۵‌دلار نقدی فروش رفت‌. فروش نقدی سرب نیز ۲‌هزارو ۱۸۲‌دلار به ثبت رسید.
روی 28‌دلار رشد کرد و هر تن از آن با قیمت یک‌هزارو 866‌دلارو 50‌سنت معامله شد . خرید نقدی این کالا در هر تن یک‌هزارو 866‌دلار بود‌. در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز 126‌هزار و 125 تن سرب موجود بود که 125‌هزار و 175 تن از آن معامله شد . روی نیز 436‌هزار و 50تن موجود بود که 427‌هزار و 300تن از آن معامله شد‌.
نیکل و قلع و بیشترین رشد نرخ
در معاملات روز بیست و نهم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت نیکل 370‌دلار و نرخ قلع 225‌دلار رشد کرد.
بر این اساس هر تن نیکل با قیمت ۱۶‌هزارو ۸۹۵‌دلار معامله شد‌. خرید نقدی این کالا ۱۶‌هزارو ۸۹۰‌دلار بود.در این روز هر تن قلع با قیمت ۱۵‌هزارو ۱۲۵‌دلار معامله شد . خرید نقدی این فلز ۱۵‌هزارو ۱۰۰‌دلار ثبت شد.
در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز 119‌هزار و 22‌تن نیکل موجود بود که 117‌هزار و 534‌تن معامله شد . قلع نیز در انبارهای این بورس 24‌هزار و 845تن کالا موجود بود که 24‌هزار و 490‌تن فروش رفت.