بورس نیوز- به دنبال اعلام سازمان هواشناسی DTN ایالات متحده مبنی بر اینکه حتی شرایط بد آب و هوایی نیز نمی‌تواند منجر به ایجاد کسری عرضه در بازار ذرت شود، قیمت این محصول کاهش یافت. کارشناسان معتقدند که وجود ذخایر ذرت به مقدار زیاد جلوی هرگونه ایجاد کسری عرضه در بازار را خواهد گرفت.

طی معاملات روز جمعه در برد معاملاتی شیکاگو هر بوشل ذرت برای تحویل در ماه دسامبر ۱/۱‌درصد ارزان شد و به ۳.۳۲۷۵‌دلار رسید. قیمت این محصول در طول هفته بیش از پنج‌درصد بالا رفته است.

همچنین اعلام مقامات کشاورزی هند مبنی بر احتمال رشد ۵/۲درصدی تولید گندم در این کشور طی سال جاری منجر به سقوط قیمت در بازار‌های کالایی گردید.

طی معاملات پایان هفته در برد معاملاتی شیکاگو هر بوشل گندم برای تحویل در ماه دسامبر با ۹/۴درصد افت قیمت به ۴.۴۹۷۵‌دلار رسید که کمترین قیمت در دو سال گذشته به حساب می‌آید. گندم در طول هفته ۶/۱‌درصد ارزان شده است.

در این میان جو منفی بازار محصولات کشاورزی بر معاملات سویا نیز سایه انداخت و منجر به افت یک‌درصدی قیمت این محصول در معاملات روز جمعه گردید. طی معاملات این روز در برد معاملاتی شیکاگو هر بوشل سویا برای تحویل در ماه نوامبر به قیمت ۲۶/۹‌دلار رسید.