گروه بورس کالا- ارزش صادرات مس در ۶ماهه نخست امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، علی رستمی، معاون مالی شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: به‌رغم اینکه هدف گذاری صادراتی شرکت ملی صنایع مس در بودجه سال ۸۸ برای ۶۴۰میلیون دلار پیش‌بینی شد، اما این شرکت توانست طی شش ماهه نخست امسال، بیش از ۶۵۴میلیون دلار محصول صادر کند.

وی افزود: این موفقیت در حالی اتفاق افتاد که قیمت جهانی مس طی شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۳۷درصد کاهش یافت.

رستمی تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته، از کل فروش محصولات شرکت مذکور، ۴۳درصد مربوط به صادرات و ۵۷درصد آن، در بازار داخل به فروش رسید، اما در شش ماهه اول امسال، بیش از ۶۲درصد محصولات صادر شد و ۳۸ درصد آن در داخل به فروش رسید. این در حالی است که طی مدت مذکور، تمام نیازمندی‌های بازار داخل تامین و تنها کالای مازاد صادر شد.

معاون مالی شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به افزایش ۶۰۰درصدی تناژ صادرات محصول فرعی سولفور مولیبدن گفت: تناژ صادرات این محصول، از حدود ۱۷۰۰ تن در شش ماهه اول سال ۸۷، به حدود ۲۴۷۰ تن در شش ماهه اول امسال افزایش یافت.