ایسنا - مدیر اجرایی قراردادهای آتی بورس کالا از راه‌اندازی مجدد قرارداد آتی مفتول مس و عملیاتی کردن این معامله خبر داد. احمد رضایی، مشاور مدیرعامل بورس کالا با بیان این خبر گفت: با راه‌اندازی اولیه قرارداد آتی مفتول مس، این معاملات به علت عدم آشنایی بازیگران و معامله‌گران از نحوه قرارداد متوقف شد که قرار است بعد از بررسی لازم مجددا قرارداد آتی مفتول مس راه‌اندازی شود.

وی افزود: در هفته آتی جلسه‌ای با سازمان بورس برگزار کرده تا بتوانیم این قرارداد را مجددا در هیات پذیرش بورس کالا بررسی کنیم که بعد از بررسی معاملات آتی مفتول مس به زودی عملیاتی می‌شود.

رضایی درباره آخرین وضعیت معامله نقدی سکه طلا در بورس کالا خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با بانک مرکزی و بانک کارگشایی به عنوان عرضه کننده سکه طلا برگزار شد و اکنون در حال انجام پروسه اجرایی کردن این معاملات با بانک کارگشایی هستیم، خوشبختانه این بانک از روند فعالیت استقبال کرده است.

وی با بیان اینکه بورس کالا آمادگی لازم را برای انجام معامله نقدی سکه طلا داشته و تنها در انتظار نظر بانک مرکزی است، بهترین مکان منطقی برای معامله نقدی سکه را بورس کالا دانست.