مرکز خدمات فولاد‌ ایران - با توجه به روند تولید فولاد در هند، ‌این کشور در راه رسیدن به مقام سوم تولید فولاد دنیا طی امسال است. سال گذشته هند با ۵۵میلیون تن تولید رتبه پنجم را پس از کشورهای چین (۵۰۱‌میلیون تن)، ژاپن(۱۱۹‌میلیون تن) آمریکا(۹۱‌میلیون تن) و روسیه (۶۹‌میلیون تن) به دست آورد. کشورهای آلمان، اوکراین و برزیل به ترتیب رتبه‌های ششم، هفتم و هشتم را کسب کردند.

هند که هدف خود را کسب رتبه سوم تولید تا سال ۲۰۱۳ قرار داده بود. در حال حاضر قصد دارد سطح تولید فولاد خود را سال‌های ۲۰۱۲-۲۰۱۱ به ۱۲۴‌میلیون تن برساند.

طبق اظهار مدیراتحادیه تولیدکنندگان هند، تولید هند طی ماه‌های آوریل تا آگوست ۱۴/۲۲میلیون تن بوده که نسبت به سال گذشته ۶/۶‌درصد افزایش سالانه نشان می‌دهد. هند قصد دارد رتبه سوم تولید در دنیا را طی امسال به خود اختصاص دهد.

مدیر‌این اتحادیه ضمن اشاره به در نظر گرفتن انرژی مصرفی و برنامه‌های جلوگیری از افزایش سطح آلودگی‌ها گفت از آنجا که همیشه تقاضای بازار از حدود ماه اکتبر بالا می‌رود، روند تولید منطقه نیز در نیمه دوم سال افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. دلیل اصلی افزایش روند تقاضا در ‌این فصل، اتمام فصل باران‌های موسمی ‌و افزایش فعالیت‌های ساخت و ساز است.