گروه بورس کالا - در معاملات روز پانزدهم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت فلزات پایه رشد کرد.

بر اساس این گزارش در این روز بیشترین رشد نرخ را نیکل و کمترین را روی به ثبت رساند. در روز مورد بررسی نوسان قیمت‌ها در مقایسه با نوسان همیشگی فلزات کم و محدود بود.
مس و رشد ۱۱‌دلاری
در معاملات روز پانزدهم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت مس با 11‌دلار رشد قیمت ، با نرخ 6‌هزار و 156‌دلار معامله شد. خرید نقدی این فلز در هر تن 6‌هزارو 155‌دلار بود. در این روز بیشترین قیمت ثبت شده برای مس فروش 3 ماهه آن بود که با رقم 6‌هزارو 195‌دلار انجام شد. در انبارهای بورس فلزات لندن مجموعا 322‌هزارو 550 تن مس موجود بود که از این حجم کالا 313‌هزارو 950 تن معامله شد.
رشد ۲۰‌دلاری آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم
در معاملات روز پانزدهم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم 20‌دلار رشد کرد. در نتیجه هر تن آلومینیوم با قیمت یک‌هزار و 813‌دلار و هر تن آلیاژ آلومینیوم با قیمت یک‌هزار و 650‌دلار معامله شد. خرید نقدی آلومینیوم در روز مورد بررسی با نرخ یک‌هزار و 812‌دلار و خرید نقدی آلیاژ آلومینیوم با نرخ یک‌هزار و 641‌دلار انجام شد.
در انبارهای بورس فلزات لندن در روز مورد بررسی ۴ میلیون و ۶۱۷‌هزارو ۹۰۰ تن آلومینیوم موجود بود که ۴ میلیون و ۴۹۵‌هزارو ۶۲۵ تن از این مقدار کالا معامله شد.
آلیاژ آلومینیوم نیز 87‌هزارو 480 تن موجود بود که 86‌هزارو 860 تن معامله شد.
رشد یک‌دلاری قیمت روی
در معاملات روز پانزدهم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت سرب 68‌دلار و روی یک‌دلار رشد کرد.
در نتیجه هر تن سرب ۲‌هزارو ۱۱۳‌دلار و هر تن روی با نرخ یک‌هزار و ۸۲۶‌دلار معامله شد. بر این اساس خرید نقدی سرب با نرخ ۲‌هزارو ۱۱۲‌دلار و خرید نقدی روی یک‌هزار و ۸۲۶‌دلار به ثبت رسید. در روز مورد بررسی ۱۲۲‌هزار و ۷۲۵ تن سرب موجود بود که از این حجم کالا ۱۲۱‌هزارو ۹۵۰ تن معامله شد. روی نیز ۴۳۵‌هزارو ۹۰۰ تن در انبارها موجود بود که ۴۲۵‌هزارو ۶۷۵ تن فروش رفت.
نیکل و رشد 70‌دلاری
در معاملات روز مورد بررسی، قیمت نیکل ۷۰‌دلار و نرخ قلع ۵۰‌دلار افزایش داشت. در نتیجه هر تن نیکل با قیمت ۱۶‌هزارو ۷۲۵ دلار و هر تن قلع با نرخ ۱۴‌هزارو ۶۹۵‌دلار به صورت نقدی فروش رفت. خرید نقدی نیکل در این روز ۱۶‌هزارو ۷۲۰ دلار و خرید نقدی قلع ۱۴‌هزارو ۶۹۵‌دلار به ثبت رسید. در این روز در انبارهای بورس لندن مجموعا ۱۱۹‌هزارو ۱۶۶ تن نیکل موجود بود که ۱۱۷‌هزارو ۶۱۲ تن فروش رفت. قلع نیز ۲۲‌هزارو ۲۵۰ تن موجود بود که ۲۱‌هزارو ۸۸۰ تن فروش رفت.