گروه بورس کالا - در نخستین روز از معاملات بورس فلزات لندن در هفته جاری قیمت فلزات پایه با رشد روبه‌رو شد‌. در این روز بیشترین افت را نیکل و قلع داشتند‌. مس نیز با 145‌دلار افت نرخ در رتبه بعدی کاهش قیمت قرار گرفت.

مس 6‌هزار و 145‌دلار شد
در معاملات روز چهاردهم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت مس ۱۴۵‌دلار افت کرد که این امر باعث شد قیمت این فلز به ۶‌هزارو ۱۴۵‌دلارو ۵۰‌سنت برسد‌. در این روز خرید نقدی این کالا با قیمت ۶‌هزارو ۱۴۴‌دلار و ۵۰سنت انجام شد‌.در انبارهای بورس فلزات لندن در روز مورد نظر مجموعا ۳۱۹‌هزار و ۸۰۰‌تن مس موجود بود که از این حجم کالا ۳۱۲‌هزار و ۱۰۰‌تن معامله شد.
آلومینیوم 27‌دلار افت کرد
در معاملات روز مورد بررسی در بورس فلزات لندن قیمت آلومینیوم ۲۷‌دلار و قیمت آلیاژآلومینیوم ۵‌دلار افت کرد‌. در نتیجه هر تن آلومینیوم با قیمت یک‌هزارو ۷۹۳‌دلار فروش رفت‌. خرید نقدی هر تن از این فلز با رقم یک‌هزارو ۷۹۱‌دلار انجام شد.
در روز مورد بررسی هر تن آلیاژآلومینیوم با قیمت یک‌هزارو 670‌دلار به صورت نقدی فروش رفت‌. خرید نقدی آن نیز با قیمت یک‌هزارو 660‌دلار ثبت شد‌.
در روز مورد بررسی در انبارهای بورس فلزات لندن مجموعا ۴‌میلیون و ۵۹۷‌هزارو ۲۷۵ تن آلومینیوم موجود بود که از این حجم کالا ۴‌میلیون و ۴۶۹‌هزار تن معامله شد. آلیاژآلومینیوم نیز در انبارهای بورس لندن مجموعا ۸۷‌هزارو ۵۰۰ تن موجود بود که از این حجم کالا ۸۶‌هزار و ۸۶۰تن فروش رفت‌.
سرب و روی و افت 2 رقمی
در معاملات روز چهاردهم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت سرب ۶۴‌دلار افت کرد و هر تن از آن با قیمت ۲‌هزارو ۴۵‌دلارو ۵۰‌سنت نقدی خریداری شد‌. روی نیز با ۹۰‌دلار افت با نرخ یک‌هزارو ۸۲۵‌دلار و ۵۰‌سنت فروش رفت‌. خرید نقدی این فلز در هر تن یک‌هزارو ۸۲۵‌دلار بود.
در انبارهای بورس فلزات لندن مجموعا 122‌هزارو 975‌تن سرب موجود بود که از این حجم کالا 121‌هزارو 950‌تن فروش رفت‌. در روز مورد بررسی در بورس لندن 434‌هزارو 775‌تن روی موجود بود که 423‌هزارو 900‌تن فروش رفت‌.
قلع و نیکل بیشترین رشد را ثبت کردند
در معاملات روز چهاردهم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت نیکل 600دلا ر و هر تن قلع 170‌دلار افت کرد‌. در نتیجه هر تن نیکل 16‌هزار و 655‌دلار نقدی فروخته شد‌. خرید نقدی آن نیز با احتساب این کاهش قیمت‌، در هر تن 16‌هزار و 650‌تن فروش رفت‌. در این روز قلع با 170‌دلار افت قیمت هر تن از آن با قیمت 14‌هزارو 650‌تن فروش رفت‌. خرید نقدی این فلز با نرخ 14‌هزار و 600‌دلار به ثبت رسید.
در انبارهای بورس فلزات لندن مجموعا ۱۱۸‌هزار و ۵۷۲‌تن نیکل موجود بود که از این حجم کالا ۱۱۶‌هزار و ۸۶۸‌تن فروش رفت‌. در روز مورد بررسی همچنین ۲۱‌هزار و ۶۹۰ تن قلع موجود بود که ۲۱‌هزار و ۳۸۰‌تن فروش رفت‌.