مرکز خدمات فولاد ایران - پس از آنکه بزرگترین تولیدکننده ورق ترکیه قیمت محصولات خود را تا ۳‌دلار بالا برد، تجار این کشور چند قرارداد خرید ورق با فروشندگان سی‌آی‌اس امضا کردند و به‌رغم تعرفه بالای وارداتی، این قیمت‌ها با بازار داخلی قابل رقابت بودند.

تجار ترک می‌گویند: قیمت ورق‌های با ضخامت بالای سی‌آی‌اس بسیار به صرفه تر از قیمت آن در اردمیر است و آنها ترجیح می‌دهند این نوع ورق‌ها را از بازار واردات تهیه کنند.

شرکت ایلیچ اوکراین ورق گرم را در قیمت ۵۴۰‌دلار در تن سی اف آر پیشنهاد می‌دهد که با توجه به ۱۳درصد تعرفه وارداتی قیمت تمام شده آن ۶۱۰‌دلار خواهد بود در حالی که قیمت تمام شده ورق اردمیر ۶۲۰‌دلار در تن است. روسیه نیز ورق گرم را در قیمت ۵۷۰ تا ۵۸۰‌دلار پیشنهاد می‌دهد، ولی قیمت ورق‌های ضخامت بالای آن با اردمیر برابر است. چین هم ورق گرم را در قیمت ۵۶۰ تا ۵۷۰‌دلار در تن سی اف آر تحویل فوری عرضه کرده است.

دست‌اندرکاران بازار ترکیه می‌گویند اردمیر زمان مناسبی برای بالا بردن قیمت‌های خود انتخاب نکرده؛ چرا که این شرکت ترک تنها شرکتی است در دنیا که قیمت خود را بالا برده است.

واردکنندگان و مصرف‌کنندگان ترک از دولت این کشور خواسته‌اند تا تعرفه‌های وارداتی را کم کند، ولی دولت هنوز تصمیمی‌راجع به این موضوع نگرفته است. اردمیر تنها تولیدکننده بزرگ در این منطقه است که با ظرفیت کامل تولید می‌کند و دولت نیز تولید داخلی را حمایت خواهد کرد.