سنا- مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار از ثبت دو شرکت کارگزاری شهر و نماد شاهدان به منظور فعالیت در بورس کالای ایران خبر داد.

ایوب باقر‌تبار افزود: پیرو فراخوان مهر ماه سال ۱۳۸۶ برای ثبت‌نام از متقاضیان تاسیس شرکت کارگزاری در بورس کالای ایران، ۳۲ گروه درخواست خود را به سازمان اعلام کردند که سازمان پس از بررسی و امتیازدهی در مرحله اول با ۴ گروه متقاضی موافقت اولیه کرد و از این تعداد، تنها دو گروه پارس ایده بنیان و سپهر باستان در سال ۱۳۸۷ موفق به ثبت شرکت کارگزاری نزد سازمان شدند و پس از عضویت در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران فعالیت خود را شروع کردند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم با ۸ گروه از متقاضیان فوق بر اساس امتیاز بندی انجام شده طبق دستورالعمل مربوطه موافقت اولیه صورت گرفت که چهار گروه، پس از احراز شرایط شروع فعالیت نزد سازمان به ثبت رسیدند. از چهار گروه اخیر شرکت کارگزاری راهبرد کالای خاورمیانه و شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه پس از عضویت در کانون کارگزاران و بورس کالای ایران فعالیت خود را در بورس کالای ایران برای معامله محصولات فلزی شروع کردند و دو گروه دیگر به نام‌های شرکت کارگزاری شهر و شرکت کارگزاری نماد شاهدان نیز در یک ماه اخیر در سازمان به ثبت رسیدند و به منظور عضویت در کانون کارگزاران و بورس کالای ایران معرفی شدند.

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس خاطرنشان کرد: با شروع فعالیت دو کارگزاری مذکور در بورس کالای ایران تعداد کارگزاران عضو بورس کالای ایران به ۴۰ شرکت کارگزاری بالغ می‌شود.