ایسنا - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خصوص آخرین وضعیت تعیین نرخ فروش سنگ‌آهن توضیحاتی ارائه کرد.

شرکت چادرملو در خصوص پیش‌بینی نرخ فروش سنگ‌آهن برای سال مالی ۸۸ به شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان به ترتیب به مبالغ ۶۳۳‌هزار و۶۰۰ ریال و ۵۶۷‌هزار و ۶۰۰‌ریال اعلام کرده در حالی که شرکت فولاد مبارکه در اطلاعات پیش‌بینی سال مالی ۸۸ نرخ خرید پیش‌بینی شده هر تن سنگ‌آهن را از شرکت چادرملو مبلغ ۴۰۳‌هزار ریال و شرکت فولاد خوزستان نیز این پیش‌بینی را مبلغ ۳۶۱‌هزار و۲۰۰‌ریال به ازای هر تن اعلام کرده است.

لازم به ذکر است شرکت چادر ملو پیش‌بینی در آمد هر سهم سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۸۸ را در تاریخ‌های ۲۷ بهمن و۲۰ اسفند ۸۷ و نیز۲۳ تیر ۸۸ مبلغ هزار و ۷۴۸ ریال اعلام کرده است. به این ترتیب مدیرعامل شرکت چادرملو در نامه‌ای به مدیر اداره نظارت بر ناشران بورسی اعلام کرده است که حداکثر تا پایان شهریور موضوع قیمت فروش سنگ‌آهن را بین شرکت‌های معدنی و فولادی بررسی می‌کند. ولی در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعات با اهمیت و موثر بر پیش‌بینی در آمد هر سهم برای سال جاری متصور نیست.

محمود نوریان اعلام کرده است که این شرکت قیمت‌های فروش محصولات خود را با ضریب ۱/۱ نسبت به قیمت‌های سال قبل در پیش‌بینی در آمد هر سهم برای سال مالی جاری به سازمان بورس اعلام کرده است در حالی که شرکت‌های فولادی در پیش‌بینی ارائه شده به سازمان بورس قیمت‌های خرید محصولات معدنی را با ضریب ۷۰‌درصد قیمت‌های سال قبل گزارش کرده است.

به گفته وی با توجه به موارد مذکور دستیابی به محتمل‌ترین حالت قیمت‌های فروش محصولات معدنی صرفا منوط به توافق نهایی و قطعی با شرکت‌های فولادی است و شرکت چادرملو بعد از توافق نهایی تغییرات احتمالی در پیش‌بینی درآمد هر سهم برای سال جاری را سریعا به بازار اعلام می‌کند.