گروه بورس کالا - در معاملات نخستین روز سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت فلزات کاهش یافت.

در این روز بیشترین افت را نیکل و مس داشت. ضمن آنکه قیمت روی در این روز تغییری نداشت.
مس و افت ۲۴۹‌دلاری
در معاملات روز یکم سپتامبر قیمت مس 249‌دلار کاهش یافت و هر تن از آن با قیمت 6‌هزار و 240‌دلار و 50 سنت به ثبت رسید. خرید نقدی هر تن مس در این روز 6‌هزارو 240‌دلار انجام شد.
خرید ۳ ماهه در این روز ۶‌هزارو۲۶۱‌دلار به ثبت رسید که بالاترین نرخ برای مس در این روز بود.
در این روز در انبارهای بورس فلزات لندن 299‌هزارو 950 تن مس موجود بود که از این حجم کالا 288‌هزارو 325 تن معامله شد.
آلومینیوم
50‌دلار کاهش یافت
در معاملات روز یکم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت آلومینیوم در هر تن ۵۰‌دلار افت کرد و با قیمت یک‌هزار و ۸۳۰‌دلار و ۵۰ سنت معامله شد. خرید نقدی هر تن از این کالا یک‌هزار و ۸۳۰‌دلار به ثبت رسید. آلیاژ آلومینیوم در این روز ۲۵‌دلار افت کرد و هر تن از آن با نرخ یک‌هزار و ۶۹۵‌دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا در هر تن یک‌هزار و ۶۹۰‌دلار بود.
در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز 4‌میلیون و 612‌هزارو 950 تن آلومینیوم موجود بود که 4‌میلیون و 475‌هزارو 150 تن از آن معامله شد.
آلیاژ آلومینیوم نیز ۸۸‌هزارو ۹۸۰ تن موجود بود. از این حجم کالا ۸۷‌هزارو ۶۸۰ تن معامله شد.
روی ثابت ماند
در معاملات روز یکم سپتامبر قیمت سرب ۴۶‌دلار و نرخ روی ثابت ماند. بر این اساس هر تن سرب با قیمت ۲‌هزارو ۷۲‌دلار و هر تن روی با قیمت یک‌هزارو ۸۲۰‌دلار به صورت نقدی فروش رفت. فروش نقدی این دو کالا به همین ترتیب ۲‌هزارو ۷۰‌دلار و یک‌هزار و ۸۱۹‌دلار بود.
در انبارهای بورس فلزات لندن در روز مورد بررسی 121‌هزارو 225 تن سرب موجود بود که از این حجم کالا 119‌هزارو 700 تن معامله شد.
در این روز همچنین روی ۴۳۴‌هزارو ۶۵۰ تن موجود بود که ۴۲۵‌هزارو ۲۵۰ تن از آن مورد معامله انجام شد.
نیکل و افت یک‌هزار‌ دلاری
در معاملات روز یکم سپتامبر در بورس فلزات لندن قیمت نیکل یک‌هزار و ۶۵‌دلار کاهش یافت و هر تن از آن با قیمت ۱۸‌هزارو ۵۲۵‌دلار معامله شد. خرید نقدی این کالا ۱۸‌هزار و ۵۲۵ تن بود.
در این روز قلع 250‌دلار کاهش یافت. هر تن از آن کالا با قیمت 14‌هزارو 150‌دلار نقدی فروش رفت و خرید نقدی آن 14‌هزارو 100‌دلار به ثبت رسید.
در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۱۱۶‌هزارو ۲۶۸ تن نیکل موجود بود که از این حجم کالا ۱۱۴‌هزارو ۷۷۴ تن معامله شد. در این روز قلع ۲۰‌هزار و ۳۴۵ تن موجود بود که از این حجم کالا ۱۹‌هزار و ۴۹۰ تن معامله شد.