بورس کالای ایران در معاملات روز چهارشنبه خود، ۳۱ نوع محصول شیمیایی را عرضه کرد. به گزارش روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، در مبادلات روز چهارشنبه مهلت تحویل محصولات ۷ روز و زمان تحویل کالا ۱۰ روز پس از واریز وجه اعلام شده است.

همچنین خریداران پس از خرید محصولات باید به نکاتی توجه کنند که در ذیل آمده است:

- تمام کالاهای عرضه شده به غیر از آرگون و جوش شیرین شیراز و سود مایع که به صورت تحویل سلف ۱۵ روزه است، تحویل به صورت فوری انجام می‌شود.

- با توجه به اینکه میزان تقاضا برای جوش شیرین، سود مایع بیشتر از میزان عرضه است، لذا اولویت فروش با تولیدکنندگان فعال مرتبط است.

- کالای کربنات سبک شیراز از نظر کیفیت ON است و مقدار آهن موجود در لات مربوطه آن بین ppmا ۷۰-۱۸۰ است، لذا مشتریانی که امکان استفاده از مشخصات مذکور را دارند، می‌توانند خریداری کنند.

- به جز محصولات تولیدی پتروشیمی خوزستان و متانول شیراز که به صورت نقدی/ اعتباری قابل عرضه است، عرضه کلیه محصولات به صورت نقدی خواهد بود.

- خریدار موظف است بابت هزینه شارژ کپسول گاز آمونیاک مبلغ ۱۵درصد علاوه بر مبلغ خرید واریز کند.

- حداقل عرضه محصول آمونیاک مایع ۱۰ تن و صدور حواله جهت مقادیری بیش از ۱۰ تن به هر مقدار میسر است.

- قیمت‌های پایه اعلام شده جهت اپوکسی رزین‌های مایع با احتساب مبلغ بسته بندی است.

- هر محموله (پالت) اپوکسی رزین مایع ۸۸۰ کیلوگرم و حداقل عرضه ۵ محموله (پالت) است لذا خریداران می‌توانند با رعایت حداقل عرضه، ضریبی از یک محموله (پالت) را خریداری کنند.

- هر محموله (پالت) اپوکسی رزین جامد یک تن و حداقل عرضه ۵ محموله (پالت) است، خریداران می‌توانند با رعایت حداقل عرضه، ضریبی از یک محموله (پالت) را خریداری کنند.

- محصول اورتوزایلین بوعلی سینا از طریق خط لوله حمل می‌شود و صرفا جهت فروش به مشتریانی که امکان حمل از طریق خطوط لوله را دارند عرضه می‌گردد.

- خریداران موظفند حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز بعد از تاریخ صدور حواله فروش اقدام به برداشت محصول کنند. در صورت عدم برداشت به موقع، بابت هزینه انبارداری و جبران هزینه‌های ناشی از انباشت محصول به صورت روز شمار و روزانه ۳درصد مبلغ کالای باقیمانده در زمان حمل بار راسا توسط مجتمع مربوطه دریافت می‌شود.

- حواله‌های صادره قطعی و غیرقابل ابطال است، لذا خریداران باید به مشخصات فنی محصول و شرایط فروش توجه کافی داشته باشند.

- طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر مبلغ فروش محصول در بورس کالا معادل سه درصد مالیات و عوارض به قیمت فروش تعلق می‌گیرد که می‌بایستی توسط خریدار پرداخت شود، ضمنا این شرکت هیچ‌گونه تعهدی نسبت به صدور حواله فروش قبل از دریافت بهای کالا و مالیات فوق نخواهد داشت.

- فروش اعتباری برای کالاهای تعیین شده تنها مشمول تولیدکنندگان دارای پروانه بهره برداری مرتبط در قبال ارائه ضمانت‌نامه بانکی معتبر و یا اعتبار اسنادی داخلی که اقدام به خرید این کالاها از طریق بورس می‌نمایند، می‌شود.

- ارائه کد اقتصادی جدید و کارت ملی برای کلیه خریداران الزامی است. لذا شرکت بازرگانی پتروشیمی جهت صدور حواله فروش برای خریدارانی که مدارک فوق را ارائه ننموده‌اند هیچگونه مسوولیتی نخواهد داشت.

- صدور حواله فروش برای خریدارانی که به‌دلیل خریدهای گذشته خود از شرکت بازرگانی پتروشیمی دارای بدهی معوق است، مشروط به تعیین تکلیف یا تسویه بدهی‌های قبلی خواهد بود.

- رسیدگی به شکایات محصولات نامنطبق (ضایعات) صرفا تا قبل از زمان بارگیری میسر است، لذا به خریداران محصولات فوق تاکید می‌شود قبل از بارگیری نسبت به رویت محصول اقدام کنند، بدیهی است پس از تحویل بار هیچ‌گونه شکایتی پذیرفته نمی‌شود.

- شرکت بازرگانی پتروشیمی برای صدور حواله خریدارانی که کد اشتراک آنان توسط سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده، وزارت صنایع و غیره مسدود شده است، هیچ‌گونه مسوولیتی ندارد.