فارس- رییس اداره امور بورس‌ها با اعلام دلیل تعویق افتتاح معاملات رینگ صادراتی بورس کالا، از راه‌اندازی این رینگ در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

محمود خواجه‌نصیر در رابطه با دلیل عدم افتتاح معاملات رینگ صادراتی بورس کالا که قرار بود روز گذشته در تالار کیش انجام شود به برگزاری جلسه روز گذشته مسوولان بورس کالا و سازمان بورس اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس تصمیمات این جلسه مقرر شده هیات مدیره بورس کالا تا دوشنبه آینده مقررات تکمیلی دستورالعمل ابلاغی از جمله فرمت‌های عرضه را ارائه کند تا زمینه راه‌اندازی رینگ صادراتی بورس کالا در تالار کیش فراهم شود. وی درخصوص زمان تقریبی راه‌اندازی این رینگ خاطر نشان کرد: این اتفاق در آینده‌ای نزدیک و ظرف یکی دو هفته آینده رخ خواهد داد. این در حالی است که شرکت بازرگانی پتروشیمی‌ نیز در راه‌اندازی رینگ صادراتی بورس کالا اصرار دارد. بر اساس این گزارش، این اظهارات این مقام مسوول در سازمان بورس در حالی عنوان شد که پیش از این برخی راه‌اندازی رینگ صادراتی بورس کالا را منوط به نهایی شدن کابینه دولت دهم می‌دانستند؛ این در حالی است که پیش از این علی‌اکبر‌ هاشمیان، مدیرعامل بورس کالای ایران از راه‌اندازی و آغاز معاملات رینگ صادراتی در تالار کیش تا پایان مرداد ماه خبر داده بود.

طبق برنامه اعلامی‌ قرار است رینگ صادراتی بورس کالا با عرضه ۱۰۰ تن محصول SD۰۱۵۰) ABS) شرکت پتروشیمی‌ تبریز به قیمت هر تن‌هزار و ۲۱ یورو، ۲۰‌هزار تن گوگرد گرانول شرکت پتروشیمی‌ رازی به قیمت هر تن ۲۶‌هزار و ۶۴ یورو و ۵۰۰ تن محصول LAB پتروشیمی‌ بیستون به قیمت هر تن ۹۱۵ یورو در تالار بورس کالای ایران در کیش عرضه شود. نحوه پرداخت به صورت پرداخت پیش از موعد (Cash in Advance) و اظهارنامه صادراتی به نام PCC است.