گروه بورس کالا - پس از آنکه هفته گذشته قیمت فلزات با رشد قابل توجهی روبرو شد، معاملات این هفته در بورس با کاهش قیمت آغاز شد.

بر اساس این گزارش، در روز هفدهم آگوست در بورس فلزات لندن بیشترین کاهش قیمت را نیکل و کمترین افت را آلیاژآلومینیوم به ثبت رساند.
مس و افت 290 ‌دلاری
در معاملات روز گذشته در بورس فلزات لندن قیمت مس با ۲۹۰‌دلار افت‌، در هر تن با قیمت ۶‌هزار و ۹۶‌دلار معامله شد.
خرید نقدی این کالا 6‌هزار و 95‌دلار بود.
در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز مجموعا ۲۹۴‌هزارو ۵۰ تن مس موجود بود که از این حجم کالا مجموعا ۲۸۷‌هزار تن معامله شد.
آلومینیوم زیر 2‌هزار‌دلار معامله شد
در معاملات روز هفدهم آگوست در بورس لندن قیمت آلومینیوم ۱۰۶‌دلار و هر تن آلیاژآلومینیوم ۵۵‌دلار کاهش یافت.در نتیجه در این روز هر تن آلومینیوم یک‌هزارو ۹۱۰‌دلار و هر تن آلیاژآلومینیوم یک‌هزارو ۷۳۰‌دلار فروش رفت. خرید نقدی هرتن آلومینیوم یک‌هزار و ۹۰۹‌دلار و ۵۰سنت و خرید نقدی آلیاژآلومینیوم یک‌هزارو ۷۲۹‌دلار به ثبت رسید.
در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز 4 میلیون و 551‌هزارو 600تن آلومینیوم موجود بود که 4میلیون و 394‌هزارو 900تن از آن معامله شد.
در این روز آلیاژ آلومینیوم ۸۷‌هزارو ۹۶۰‌تن موجود بود که ۸۷‌هزار و ۳۸۰تن از آن معامله شد.
سرب و روی و افت 3 رقمی
در معاملات روز هفدهم آگوست در بورس فلزات لندن قیمت سرب ۱۲۰‌دلار و روی ۱۱۸‌دلار کاهش یافت. بر این اساس خرید نقدی هر تن سرب با قیمت یک‌هزار و ۷۸۵‌دلار و هر تن روی با نرخ یک‌هزار و ۷۵۵‌دلار و ۵۰سنت به ثبت رسید. فروش نقدی سرب در این روز یک‌هزار و ۷۸۵‌دلار و فروش نقدی روی در این روز یک‌هزارو ۷۵۵‌دلار بود‌.
در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز سرب 116‌هزار و 600‌تن موجود بود که 116‌هزار و 525 تن از آن فروش رفت‌.
روی نیز ۴۳۱ تن موجود بود که از این حجم کالا ۴۲۵‌هزارو ۲۰۰‌تن از آن معامله شد.
نیکل 18‌هزار‌دلاری شد
در معاملات روز هفدهم آگوست در بورس فلزات لندن قیمت نیکل یک‌هزار و ۷۸۰‌دلار و هر تن قلع ۹۵۰‌دلار افت داشت. در نتیجه فروش نقدی هر تن نیکل ۱۸‌هزارو ۹۷۵‌دلار و فروش نقدی قلع ۱۴‌هزار و ۶۰۰‌دلار به ثبت رسید. خرید نقدی نیکل در این روز ۱۸‌هزار و ۹۵۰‌دلار و خرید نقدی قلع ۱۴‌هزار و ۵۹۵‌ دلار به ثبت رسید. در انبارهای بورس فلزات لندن در این روز ۱۰۸‌هزار و ۳۶۶‌ تن نیکل موجود بود که از این حجم کالا ۱۰۷‌هزار و ۵۲ تن معامله شد. از ۱۹‌هزار و ۲۲۵‌تن قلع موجود در انبارها ۱۸‌هزار و ۳۸۰‌دلار فروش رفت.