ایسنا - در حالی که قرار بود پس از مدت‌ها اولین محموله محصولات پتروشیمی‌جهت صادرات از طریق شرکت بورس کالای ایران در روز ۲۷مرداد دیروز در تالار بورس کالای ایران در کیش عرضه شود، این عرضه تا مشخص شدن کابینه دهم به تعویق افتاد. ۲۵ مرداد ماه اعلام شد که ۱۰۰ تن محصول (ABSا) SD۰۱۵۰ شرکت پتروشیمی‌تبریز به قیمت هر تن ۱۰۲۱یورو، ۲۰هزار تن گوگرد گرانول شرکت پتروشیمی‌رازی به قیمت هر تن ۶۴/۲۴یورو و۵۰۰ تن محصول LAB پتروشیمی ‌بیستون به قیمت هر تن ۹۱۵یورو در تالار بورس کالای ایران در کیش عرضه خواهد شد، ولی زمان این عرضه متاسفانه یا خوشبختانه با فاصله یک‌روزه از مشخص شدن کابینه دهم همزمان شد و این امر باعث شد که اولین محموله محصولات پتروشیمی‌بعد از مشخص شدن کابینه از طریق تالار بورس کالای ایران در کیش صادر شود! در حالی زمان بعدی عرضه محموله صادرات محصولات پتروشیمی ‌نامشخص است که یک مقام مسوول در بورس کالا در مورد صادرات محصولات پتروشیمی‌از طریق بورس کیش گفت که تغییر و تحول در سطح وزرا باعث تاخیر در این عرضه شده و بعد از نهایی شدن کابینه دهم، اولین محموله محصولات پتروشیمی‌از طریق شرکت بورس کالای ایران در کیش صادر می‌شود، زیرا اقدامات نهایی آن انجام شده و تنها در انتظار تشکیل کابینه هستیم.

قرار بود نحوه پرداخت محموله محصولات پتروشیمی ‌به صورت Cash in Advance و اظهار نامه صادراتی به نام PCC بوده و همچنین زمان تحویل گوگرد وLAB فوری وABS آخر آگوست، پس از وصول وجه کالا و رسیدن وسیله حمل در دوره بارگیری صورت گیرد که با ناهماهنگی‌های انجام شده زمان عرضه و تحویل این محصولات نامشخص است. همچنین این مقام مسوول در بورس کالا با اشاره به تصویب دستورالعمل رینگ صادراتی توسط سازمان بورس در روزهای اخیر اظهار کرد که بخش‌هایی از این دستورالعمل باید به تصویب هیات مدیره شرکت بورس کالا برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: ضرورت دارد برخی از موارد و بندهای این دستورالعمل توسط هیات مدیره بورس کالا بررسی و پس از تصویب، اجرایی شود که زمان دقیق آن اعلام خواهد شد.