تداوم روند صعودی قیمت ورق
قیمت‌های محصولات فولادی تخت نشان می‌دهد که در هفته اخیر قیمت معامله شده محصولات فولادی تخت نورد گرم و سرد، در اغلب بازارهای عمده جهانی از روند صعودی برخوردار بوده است.

به گزارش متال بولتن در بازار داخلی ترکیه، در هفته مورد بررسی، تغییر محسوسی در بازار محصولات فولادی تخت این کشور رخ نداد و بازار شرایط تقریبا باثباتی را سپری کرد. در بازار داخلی ترکیه، در هفته مورد بررسی، متوسط قیمت کویل گرم در بازار ترکیه، 630-590 دلار/تن و قیمت کویل سرد، 740-670‌دلار/تن‌، تحویل درب کارخانه (‌بدون احتساب مالیات ارزش افزوده) اعلام شده است که در مقایسه با هفته گذشته، تغییر قابل توجهی نداشته است.
در بخش صادرات، میانگین آخرین قیمت معاملاتی ترکیه برای صادرات کویل گرم، ۴۸۰-۴۵۰‌دلار/تن، فوب و قیمت صادراتی کویل سرد ۵۳۵-۵۲۰دلار/تن، فوب گزارش شده است که در مقایسه با چندین هفته گذشته، تغییری نداشته است.
آخرین قیمت صادراتی معامله شده کویل گرم کشورهایCIS ، ا560-535‌دلار/تن، فوب اعلام شده است که در مقایسه با قیمت هفته قبل، 30-25‌دلار/تن رشد داشته است. همچنین قیمت صادراتی کویل سرد کشورهای CIS ، از 600-560‌دلار/تن، فوب در هفته گذشته به 630-590‌دلار/تن در هفته مورد بررسی رسید.
آخرین قیمتRC و CRC وارداتی کشورهای خلیج فارس، به ترتیب۳۰-۵۹۰‌دلار/تن‌و ۷۰۰-۶۵۰‌دلار/تن، سی اف آر، اعلام شده است که در مقایسه با قیمت هفته قبل، افزایش قابل توجهی داشته است. در عربستان، قیمت کویل گرم از ۶۰۰‌دلار/تن، تحویل درب کارخانه به ۶۱۴-۶۰۱ ‌دلار/تن افزایش یافته است. قیمت کویل سرد در عربستان معادل ۷۰۷‌دلار/تن، تحویل درب کارخانه اعلام شده است.
در چین، در هفته مورد بررسی، قیمت کویل گرم و سرد در بازار داخلی این کشور کاهش قابل توجهی داشته است. آخرین قیمت کویل گرم در بازار داخلی این کشور، 4333 -4090 یوآن/تن (634-599‌دلار/تن) اعلام شد که در مقایسه با هفته قبل، قیمت در مناطق مختلف، حدود 235-95 یوآن/تن کاهش داشته است. کاهش قیمت محصولات فولادی تخت موجب افزایش جو بدبینی در میان تجار و فعالان بازار شده است.
در بخش صادرات هم قیمت پیشنهادی چینی‌ها برای کویل گرم از۶۱۰-۵۷۰‌دلار/تن، فوب در هفته گذشته به ۶۳۰-۵۸۵‌دلار/تن، فوب در هفته مورد بررسی رشد نموده است، لکن حجم دادوستد خیلی محدود است.قیمت پیشنهادی کویل گرم از مصر برای صادرات، از۶۰۰‌دلار/تن، فوب به ۶۰۵‌دلار/تن، فوب افزایش یافته است و قیمت کویل گرم در بازار داخلی این کشور، ۵۶۷‌دلار/تن، تحویل درب کارخانه ذکر شده است. قیمت کویل گرم صادراتی ویتنام به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس، ۵۸۰-۵۶۰ ‌دلار/تن، سی اف آر گزارش شده است.
منبع: شرکت کارگزاری سی ولکس کالا