گروه بورس کالا- قیمت محصولات پتروشیمی در بازار غیررسمی و در پی افزایش قیمت جهانی پتروشیمی‌ها نسبت به روز گذشته اندکی افزایش داشت.

به گفته فعالان اقتصادی، قیمت جهانی محصولات پتروشیمی 35 تا 45 دلار نسبت به روزهای گذشته افزایش داشته است.
این در حالی است که فعالان اقتصادی بازار قیمت محصولات وارداتی پتروشیمی را نیز رو به رشد ارزیابی می‌کنند و معتقدند که واردکنندگان این محصولات ترجیح می‌دهند به خاطر نوسان زیاد قیمت‌های محموله‌های پتروشیمی از خرید و فروش اجتناب کنند. موضوع نوسان قیمت‌ها سبب شده که واردکنندگان محصولات وارداتی قیمت مشخصی از این محصولات ارائه نکنند و در انتظار روزهای آتی باشند تا قیمت در بازار وارداتی‌ها به ثبات برسد.
آگاهان بازار همچنین کمبود پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری 821 در بازار پتروشیمی‌ها را علت اصلی گران شدن این کالا در بازار عنوان می‌کنند و امیدوارند در 6 ماه دوم سال جاری، بازار محصولات پتروشیمی وضعیت بهتری نسبت به ماه های گذشته تجربه کند. فعالان اقتصادی عرضه اندک پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری 821 که ماده اولیه ساخت ظروف نوشابه و آب معدنی است را علت افزایش قیمت این کالا می‌دانند و معتقدند بازرگانی پتروشیمی در روزهای گذشته و در معاملات بورس کالا، این کالا را کمتر از گذشته عرضه کرده است.