گروه بورس کالا - دیروز در پی اعتراض ناصر بکتاش، رییس انجمن آسفالت ایران و دیگر خریداران، از رشد قیمت قیر داخلی در بورس کالا جلوگیری شد.

بر اساس این گزارش به دنبال رشد قیمت قیر صادراتی در بورس طی ۲ هفته اخیر که به دلیل کاهش عرضه رخ داده بود، شرکت نفت پاسارگاد تصمیم به بالا بردن قیمت قیر در رینگ داخلی داشت که این تصمیم با مخالفت و اعتراض رییس انجمن آسفالت و همچنین ناظر تالار منجر شد.

از آنجا که از یک هفته اخیر علاوه بر حجم قیر صادراتی حجم عرضه قیر داخلی نیز کاهش داشت، یکی دیگر از اعتراض‌های اعلام شده در تالار دیروز نیز حول محور این موضوع بود.

در نهایت با ارزیابی این موضوع و درخواست ناظر تالار مبنی‌بر اعلام میزان عرضه کالای شرکت پاسارگاد، طی توافقی این شرکت ملزم شد در ۵ روز هفته کالای خود را در بورس عرضه کرده و در طول هر هفته به مدت ۲ سال میزان مشخصی از کالا را در بورس عرضه کند. بر این اساس مقرر شد هر روز حداقل ۲۴۰۰ تن قیر برای تهران، ۲۱۰۰ تن قیر برای اراک، ۱۴۰۰ تن قیر برای تبریز، ۱۰۰۰ تن قیر برای شیراز، ۳۰۰ تن قیر برای آبادان و ۳۵۰ تن قیر برای بندر عباس عرضه کند که این عرضه می‌تواند افزایش داشته باشد. گفتنی است به موجب این توافق که در تالار بورس انجام شد، قرار بر این شد در صورت تخطی شرکت در تحویل کالا و یا عدم عرضه کالا در حداقل‌های اعلام شده جریمه شامل حال آن شود.