تالار بورس‌ کالای اصفهان در آستانه تعطیلی

فارس - با توجه به درخواست هیات‌مدیره شرکت بورس کالای ایران، تالار بورس کالای اصفهان در آستانه تعطیلی قرار دارد.

محمدرضا زرشکی، مدیر تالار بورس کالای اصفهان در این باره گفت: در جلسه‌ هیات‌مدیره شرکت بورس کالای ایران که در تاریخ ۵ مرداد سال جاری ابلاغ شده، مقرر شد که این تالار یک شهریور ماه تعطیل شود.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی این اقدام تغییر مدیریت است، اظهار داشت: تصورها بر این بود که این دفتر هزینه زیادی دارد و می‌خواهند هزینه را کاهش دهند و آن را به دست کارگزاری‌ها بدهند.

مدیر تالار کالای بورس اصفهان تصریح کرد: کارگزاری‌ها نیز با توجه به هزینه‌های گزاف، حاضر نیستند سرمایه‌گذاری کنند و بخش خصوصی نیز تمایلی به این کار ندارد.

وی با اشاره به اینکه این تالار در اوایل سال ۸۴ افتتاح شد و در حال حاضر نیز به فعالیت خود ادامه داده، گفت: از مسوولان استانی درخواست داریم با پیگیری‌های خود از منحل و تعطیل شدن این دفتر جلوگیری کنند.

مدیر تالار کالای بورس اصفهان با اشاره به اینکه فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان ۵۳‌درصد معاملات بورس را تشکیل می‌دهند، افزود: زمانی که ما تولیدکننده فولاد هستیم، چرا مبادلات این کالاها در اصفهان انجام نمی‌شود.

زرشکی با اشاره به اینکه بر اساس مفاد قانونی طرح توسعه اقتصادی برنامه چهارم، توسعه فیزیکی بورس باید مدنظر قرار گیرد، بیان داشت: بر اساس مفاد قانونی تالار بورس کالای اصفهان باید فعال باشد و در صورتی که به این گونه نباشد، در واقع به قانون مصوبه مجلس عمل نشده است.

مدیر تالار کالای بورس اصفهان خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن در سال ۸۶، یک میلیون و ۴۶۰‌هزار تن هزینه کرده است، بنابراین چرا امسال به تالار بورس نمی‌آید.

وی افزود: حدود ۳۸۰‌میلیون تومان برای این تالار هزینه شده و زیرساخت‌ها برای این کار انجام شده و در صورتی که بورس تعطیل شود، مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد.

زرشکی با اشاره به اینکه بورس کالای ایران در سه شهر تهران، اصفهان و کیش نمایندگی دارد، اضافه کرد: باید زمینه‌ها فراهم شود تا با گذر زمان بورس کالا در درون خود مخاطب‌ها را افزایش دهد، زیرا بازدهی اجتماعی آن بیشتر از منطقه‌ای خواهد بود.