تخصیص حلال‌های ویژه به واحدهای تولیدی در بورس کالا

گروه بورس کالا - شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با توجه به مشکلات به وجود آمده برای برخی از واحدهای تولیدی که نتوانسته‌اند مطابق نیاز خود از بورس خرید کنند، فهرست تفکیکی خریداران حلال‌های ویژه همراه با حداکثر مقدار قابل‌خرید در بورس کالا را اعلام کرده است. به گزارش روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران محمود غفاری، مدیر امور ناظرین و تالارهای بورس کالا ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: گروهی از واحدهای تولیدی مصرف‌کننده حلال‌های ویژه، به میزان ظرفیت تولید خود از بورس خریداری نکرده و برخی از آنها اضافه ظرفیت خود را به کسانی که ظرفیت بالاتر دارند، می‌فروشند که این مساله ایجاد نوعی رانت جدید در بازار نموده است و به همین دلیل با تشکیل جلسات کارشناسی، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران فهرست تفکیکی خریداران حلال‌های ویژه همراه با حداکثر مقدار قابل خرید در بورس کالا را برای رفع مشکلات مقطعی مذکور اعلام کرده است.

وی سپس گفت: محدودیت خرید در تالار برای کارگزاران نخواهد بود؛ ولی در تخصیص هر کارگزار برای مشتریان ملاک فهرست اعلام شده توسط شرکت ملی پخش خواهد بود؛ ضمنا خریدارانی که به بیش از یک کارگزاری سفارش خرید دهند، در صورت برنده شدن در رقابت، سفارشی که زودتر ثبت‌نام کرده‌اند ملاک تحویل حواله خواهد بود. محمود غفاری در ادامه خاطرنشان کرد: فعلا خارج از لیست اعلام شده توسط شرکت ملی پخش، مشتریان دیگر اجازه خرید حلال‌های ویژه از بورس را نخواهند داشت؛ لیکن کارگزاران بورس کالا هم باید در جهت تشویق واردکنندگان و تامین کسری بازار از طریق دیگر عرضه‌کنندگان تلاش مضاعف داشته باشند. وی در پایان اظهار داشت: بدیهی است این محدودیت‌ها در تالار معاملات رینگ فرآورده‌های نفت و پتروشیمی، مقطعی خواهد بود و مطابق قواعد بورس، خرید رقابتی برای همه فعالان بازار پس از رفع محدودیت‌ها آزاد است. همچنین کلیه خریداران می‌توانند برای آگاهی از اسامی و ظرفیت تخصیصی خود به سایت بورس کالای ایران؛

IME.CO.IR. WWW مراجعه کرده و در قسمت تقویم عرضه محصولات بازرگانی پتروشیمی یا قسمت اخبار به لیست اعلام شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران دسترسی یابند.