گروه بورس کالا- کتایون دارابی: قیمت محصولات پتروشیمی در بازار غیررسمی و در پی افزایش عرضه بازرگانی پتروشیمی با شروع هفته جدید ثابت بود.

به گفته آگاهان بازار، به دلیل عدم تحویل حواله‌ها توسط بازرگانی پتروشیمی احتمال می‌رود محصولاتی همچون پلی اتیلن سبک فیلم- ال اف 0200،پلی اتیلن سنگین بادی 0035 و گریدهای متفاوت پلی اتیلن سنگین بادی در هفته جاری و معاملات روز سه‌شنبه بورس کالا معامله نشود.
فعالان اقتصادی می‌گویند: اگر این محصولات روز سه‌شنبه معامله نشود، قیمت این کالاها افزایش خواهد داشت و بحران به بازار پتروشیمی‌ها بازخواهد گشت. برخی از فعالان بازار دیرکرد حواله‌ها را به دست‌های پشت پرده نسبت می‌دهند و می‌گویند: بازرگانی پتروشیمی در یک ماه اخیر محموله‌های پتروشیمی را در بورس کالا به فروش رسانده است، اما حالا با گذشت یک ماه حاضر به تحویل کالاها به خریداران نیست. آگاهان بازار همچنین به مشکل بارگیری محصولات در بازرگانی پتروشیمی اشاره می‌کنند و معتقدند به بهانه نبود موجودی کالاهای عرضه شده، قیمت‌ها به‌صورت کاذب رشد می‌‌کند.
نوسان زیاد در بازار محصولات وارداتی
به گفته فعالان اقتصادی، بازار وارداتی کالاهای پتروشیمی نوسان بسیاری دارد، به همین دلیل قیمت محموله‌های وارداتی در بازار غیررسمی مشخص نیست.
فعالان اقتصادی همچنین بازار محصولات وارداتی پتروشیمی را متزلزل ارزیابی می‌کنند و معتقدند مشکلات اقتصادی سبب شده است تا واردکنندگان برای خرید محموله‌های پتروشیمی دچار تردید شوند؛ چراکه احتمال می‌رود در روزهای آینده قیمت محصولات وارداتی همچنان دارای نوسان زیادی باشد.