شرکت مواد میتسوبیشی، سومین شرکت ذوب مس بزرگ ژاپن، گفت که این شرکت به تولید کامل بازگشته است.

بدین ترتیب شرکت مزبور نخستین شرکت بزرگ ژاپنی است که تمام کاهش تولید‌های خود را لغو کرده است‌، گر چه هنوز شرایط موجود خالی از نگرانی نیست. اغلب شرکت‌های بزرگ ذوب ژاپن‌، از اوایل سال جاری که تقاضا برای مس در اثر بحران مالی جهانی بسیار کاهش یافت، ۱۰‌درصد از تولید مس خود کاستند.

داده‌ها نشان می‌دهد که کاهش تقاضای داخلی ژاپن برای فرآورده‌های مسی در حال بهبود است، هر چند که هنوز سطح تقاضا بسیار پایین تر از میزان آن در سال گذشته است.

مقامات شرکت مواد میتسوبیشی گفتند که این شرکت از همین ماه جاری به تولید کامل بازگشته است، اگر چه باید همچنان مراقب اوضاع بود، چون هنوز تقاضا به سطوح خود در پیش از رکود جهانی نرسیده است.

کنیچی واتاسه، مدیر کل بخش فروش این شرکت، گفت که در اوایل سال تجاری جاری برخی مشکلات فنی در کارخانجات شرکت آن را وادار به کاهش تولید در سطحی پایین‌تر از برنامه مقرر برای این سال کرد، اما اکنون میتسوبیشی تولید کامل خود را از سر گرفته است. او گفت: «ما اینک با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستیم تا عقب ماندگی‌های خود را در اثر وقفه‌های رخ داده جبران کنیم.» او گفت که بودجه نیمه دوم سال منتهی به ماه مارس بر اساس این فرض که کارخانه‌های ذوب شرکت با ظرفیت کامل به تولید خواهند پرداخت در حال تهیه است. واتاسه اشاره کرد که از لحاظ اقتصادی تولید با ظرفیت کامل بسیار مقرون به صرفه تر است، گر چه این تصمیم ممکن است با تغییر شرایط دگرگون شود. او گفت: «ما به دقت مراقب وضعیت اقتصادی و میزان تقاضا خواهیم بود.» دیگر شرکت‌های ذوب مس ژاپنی می‌گویند که هنوز آماده از سرگیری تولید با ظرفیت کامل نیستند.

شرکت معدنکاری و فلزات نیپون که شرکت مادر پان‌پاسیفیک‌کاپر‌، بزرگترین شرکت ذوب مس ژاپن، است، گفت که این شرکت هنوز ۷‌درصد پایین تر از ظرفیت خود تولید می‌کند. تصمیم به این کاهش از سوی شرکت مزبور در ماه آوریل اتخاذ شد. یکی از سخنگویان این شرکت گفت: «ما هنوز نگران اوضاعیم‌ و چیز خاصی در حال حاضر وجود ندارد که ما را تشویق به از سر گیری تولید کامل بکند.» شرکت معدنکاری و فلزات نیپون بخشی از شرکت نیپون ماینینگ هلدینگز است.