تثبیت نرخ آهن در بازار

گروه بورس کالا- هفته مبادلاتی گذشته بازار آهن شاهد اتفاقات عجیبی بود که از جمله آن می‌توان به کلاهبرداری‌های میلیاردی اشاره کرد. طی هفته گذشته موج ناامنی در بازار آهن به اوج خود رسید به گونه‌ای که در این مدت این موج موجب سوءاستفاده برخی از فعالان در این بازار شد؛ به‌گونه‌ای که در پایان هفته‌ شنیده‌ها حاکی از کلاهبرداری حدود یکصد میلیارد تومانی در بازار آهن بود.

در مبادلات هفته گذشته رکود بازار آهن همچنان تداوم داشت.

شنبه و نوسان نرخ آهن در بازار

طی شنبه هفته گذشته میلگرد برخی از فولادسازان در بازار تهران کاهش قیمت داشت و در این مدت تیرآهن نیز نوسان قیمت را تجربه کرد. فعالان بازار در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، نبود تقاضا و انباشته شدن کالا در بنادر را از عوامل تداوم رکود طی ماه‌های آتی در بازار آهن برشمرد.

بلاتکلیفی فولادسازان در روز یکشنبه

طی روز یاد شده اغلب فولادسازان در بازار غیررسمی میلگرد تولیدی خود را بدون تغییر قیمت عرضه کردند و در این مدت محصولات و شمش فولادی از ثبات نرخ برخوردار بودند.

در مدت یاد شده، میلگرد در بازار تهران باز هم به کاهش قیمت تن داد، اما تیرآهن از ثبات نرخ برخوردار بود.

موج بی‌اعتمادی در بازار آهن در روز دوشنبه

طی دوشنبه هفته گذشته شرایط یکنواختی بر بازار غیررسمی آهن حاکم بود به‌گونه‌ای که در این روز نرخ آهن‌آلات در بازار غیررسمی و همچنین تهران بدون تغییر بود.

در مدت یاد شده، برخی از منابع از کلاهبرداری حدود ۱۴میلیارد تومانی در بازار آهن خبر دادند که این امر موجب قفل معاملات در این بازار شده بود.

سه‌شنبه و تداوم ثبات قیمت‌ها

در این روز برای سومین روز متوالی نرخ آهن در بازار داخل از ثبات برخوردار بود و بازار شاهد رکود کامل در معاملات آهن بود.

چهارشنبه و تداوم ثبات میلگرد

در چهارشنبه هفته گذشته میلگرد همچنان ثبات قیمت داشت، اما تیرآهن از نوسان نرخ برخوردار بود. در این روز برای چهارمین روز متوالی نرخ میلگرد در بازار ثابت بود به‌گونه‌ای که در این روز میلگرد اهواز، اردبیل و بناب به ترتیب به مبلغ ۶۷۰، ۵۶۰ و ۵۴۷ تومان عرضه شدند.

در مدت یاد شده، میلگرد سایز ۱۴ تا ۲۵ آذربایجان نیز به ترتیب با نرخ ۵۴۷، ۵۴۷ و ۵۳۷ تومان در بازار تهران پیشنهاد شدند.

در این مدت، شمش فولادی نیز از ثبات نرخ همانند روزهای قبل از آن برخوردار بود.

در این روز میلگرد در بازار رسمی نیز مبادلات آرامی را پشت سر گذاشت.