گروه بورس‌کالا- سهمیه‌بندی خاک انگوران پس از واگذاری نیز کماکان توسط وزارت صنایع و معادن انجام خواهد شد.

مسعود سمیعی‌نژاد معاون معدنی وزارت صنایع و معادن با بیان مطلب فوق به دنیای اقتصاد گفت: با توجه به اهمیت معدن انگوران، در شرایط مزایده آن ذکر شده که سهمیه‌بندی آن پس از واگذاری نیز کماکان توسط وزارت صنایع و معادن انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه‌ چنین راهکاری در شروط مزایده برای جلوگیری از هرگونه انحصار در معدن و تبعات احتمالی آن پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: وزارت صنایع و معادن پس از واگذاری انگوران نیز نظارت کاملی بر شیوه سهمیه‌بندی خاک انگوران خواهد داشت.

وی ادامه داد: این سهمیه‌‌بندی براساس ظرفیت پروانه تولیدکنندگان سرب و روی صورت خواهد گرفت و به این دلیل سهمیه بندی می‌شود که مشکلی برای مصرف‌کنندگان پیش نیاید و به همه آنها خاک لازم برسد. مسعود سمیعی‌نژاد تصریح کرد: قیمت خاک براساس توافق طرفین بوده و وزارت صنایع و معادن نقشی در تعیین نرخ خاک ندارد. وی در مورد تعیین برنده مناقصه اعلام کرد:برنده نهایی براساس شرایط موجود در مزایده اعلام می‌شود و شایعاتی مبنی بر لغو مزایده صحت ندارد و به‌زودی برنده نهایی اعلام خواهد شد.

معدن انگوران بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه است که از چند سال پیش به دنبال ریزش شدید در دیواره‌های معدن، مدیریت آن به شرکت دولتی تهیه و تولید مواد معدنی ایران واگذار شد در این چند سال همواره زمزمه‌هایی در خصوص واگذاری این معدن به گوش می‌رسید که بالاخره این موضوع تحقق یافت.