جهانبخش شکری

گردش چرخ‌های صنعت با تعاون و تعامل و همدلی و درک متقابل دست‌اندرکاران تسهیل می‌شود. مسلما تاریخ پیشرفت و تعالی بشر گواهی می‌دهد که هر زمان همکاری و همراهی بین عاملان و فعالان یک رشته علمی، فنی، اقتصادی و تجاری وجود داشته حصول نتیجه و تحقق هدف تسریع شده است. انجام کارهای گروهی و صنفی وقتی نتیجه‌بخش است که اعضای گروه و خصوصا افراد مسوولیت‌پذیر آن علاوه بر توانایی خاص از روحیه گذشت و فداکاری نیز برخوردار باشند و بخشی از منافع و منابع شخصی را وقف منافع جمع نمایند و از وقت و آسایش خود برای تحقق اهداف گروه مایه بگذارند.

انتخابات انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برگزار شد و هیات‌مدیره جدید انجمن با رای اعضا انتخاب شدند، بر ما است که شرط حق‌شناسی را به جا آوریم و به هیات‌مدیره قبلی یک خسته نباشید جانانه عرض کنیم و از زحمات و تلاش‌های دوره مدیریتشان سپاسگزاری نماییم و انصاف دهیم که در کار گروهی باید هرچند وقت افراد جدیدی مسوولیت را تقبل نمایند تا هر کس به سهم خود خدمتی را انجام داده و از تحمیل زحمات به یک گروه اجتناب شود.

حال پذیرفتن مسوولیت انجمن از امروز به بعد همتی والا و عزمی جزم را طلب می‌کند که در هیات‌مدیره منتخب اخیر وجود دارد و با شناختی که از این دوستان و همکاران مجرب و صاحب‌نظر به دست آمده تردیدی نیست که برنامه‌های جدید و ابتکاری و عملی برای بهبود و رفع معضلات صنعت و تجارت فولاد ارائه خواهند کرد و با اتکا به تجربه و اشراف و آگاهی که در امر تولید و توزیع فولاد در کشور دارند، مسائل و مشکلات را از پیش رو بر خواهند داشت.

تجارب همه اعضای منتخب در جای خود ارزشمند و موثر بوده و در آینده نیز موفقیت‌های چشمگیری را برای انجمن فولاد تضمین می‌کند. به‌علاوه اقدامات ابتکاری و سازنده و موثر رییس منتخب هیات‌مدیره در گذشته گویای شناخت کافی و درست ایشان هم از صنعت فولاد و هم از تجارت فولاد است.

ایجاد رابطه همکاری موثر بین توزیع و تولید از جمله اقدامات مفید و خلاقه ایشان است و همین امر می‌تواند حاکی از آگاهی ایشان به مشکلات صنعت فولاد بوده و مبین این حقیقت باشد که دلسوزانه امکانات و منابع موجود را در خدمت تولید داخلی به کار گرفته و به نحوی تولید و توزیع را هماهنگ کنند که هم آهنگ تولید موزون و منظم شده و هم نیاز مصرف‌کنندگان به بهای مناسب تامین شود. شناخت ما از ایشان گواه این است که بعضا واحدهای تولیدی را به همکاری و تعاون فراخوانده و به جای واردات محصول ساخته شده مبادرت به ورود مواد اولیه نموده‌اند تا با تحویل به این گونه واحدها زمینه عرضه تولیدات داخلی را فراهم نمایند. حاصل این اقدام حفظ و ایجاد آمادگی واحدهای تولیدی، حفظ و افزایش اشتغال موجود و حفظ ارزش افزوده برای نیروهای مولد داخل کشور بوده است. اگر دیگر تجار و واردکنندگان کشور نیز در هر صنف و حرفه با تولید‌کنندگان داخلی همکاری نمایند و به جای کالای ساخته شده مواد اولیه آن را وارد نمایند؛ مسلما می‌توانند با تحویل این مواد به تولید‌کننده داخلی به جای آن کالای ساخته شده تحویل بگیرند و توزیع کنند که نتیجه نهایی آن مزایای پیش‌گفته خواهد بود. امید است هیات‌مدیره جدید تحول اساسی در صنعت فولاد کشور ایجاد نمایند تا از این پس صاحبان این صنعت نیز بتوانند دین خود را به اقتصاد کشور و مردم شریف ادا نمایند.

همچنین امید است به مدد فعالیت‌های هیات‌مدیره منتخب راهکارهای اجرایی برای حمایت از این صنعت پیشنهاد و با جلب مساعدت و همکاری سازمان‌‌های دولتی زمینه رشد و شکوفایی این صنعت فراهم شود؛ به نحوی که به یاری خدا روزی برای تامین نیازهای داخل کشور وابسته به واردات نباشیم.