گروه بورس کالا-کتایون دارابی: قیمت محصولات پتروشیمی در بازار غیررسمی نسبت به روز گذشته روند ثابتی داشت.

به گفته فعالان اقتصادی، محصولات پتروشیمی به دلیل افزایش عرضه پتروشیمی‌ها در هفته جاری با افزایش قیمت مواجه نشدند.
آگاهان بازار می‌گویند: با اینکه قیمت محصولات پتروشیمی به دلیل افزایش عرضه بازرگانی پتروشیمی ثابت شده است، اما بازار غیررسمی همچنان در رکود فرو رفته است؛ چرا که خریداران کالاهای پتروشیمی ترجیح می‌دهند، به دلیل افزایش عرضه‌ها از بورس کالا خرید کنند.
فعالان بازار افزایش عرضه محصولاتی همچون پلی‌استایرن مقاوم ۷۲۴۰اs و ای بی س در بورس کالا را خوشبینانه ارزیابی می‌کنند و معتقدند این موضوع سبب شده تا قیمت این محصولات ثبات بیشتری در بازار تجربه کنند. همچنین عرضه گریدهای متفاوت پلی اتیلن سنگین بادی در بورس کالا ۵۰۰ تن کاهش داشت، اما به گفته آگاهان بازار، این کاهش عرضه ضربه ای به بازار پتروشیمی‌ها وارد نمی‌کند و سبب گران شدن قیمت این کالاها نخواهد شد، اما پلی استایرن معمولی ۱۵۴۰ به دلیل عرضه اندک و نامنظم با بحران روبه‌رو شده است و در بازار قیمت مشخصی ندارد. برخی دیگر از فعالان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند، بازار پتروشیمی‌ها در ۶ ماه دوم سال به ثبات برسد.
کالاهای وارداتی در انتظار افزایش قیمت
محصولات وارداتی پتروشیمی نسبت به روز گذشته روند رو به رشدی را تجربه می‌کنند. به گفته فعالان اقتصادی، به دلیل اینکه قیمت محصولات وارداتی در حال افزایش است، فروشندگان و خریداران این محصولات ترجیح می‌دهند، چند روزی را انتظار بکشند تا قیمت‌ها به ثبات برسد و سپس اقدام به خرید و فروش کالاهای وارداتی کنند. فعالان اقتصادی در این باره می‌گویند: قیمت کالاهای وارداتی در حال رشد است و به همین دلیل این کالاها در بازار قیمت مشخصی ندارند و واردکنندگان حاضر نمی‌شوند کالاهای خود را با قیمت روزهای گذشته به فروش برسانند.