کتایون دارابی
قیمت محصولات پتروشیمی در بازار غیررسمی در پی افزایش عرضه توسط بازرگانی پتروشیمی روند ثابتی داشت.

فعالان اقتصادی بازار پتروشیمی‌ها را راکد ارزیابی می‌کنند و معتقدند تعطیلات تابستانی کارخانه‌ها و افزایش عرضه بازرگانی پتروشیمی، بازار این محصولات را به سمت سکون برده است. با این حال به گفته آگاهان بازار قیمت سه محصول پتروشیمی تبریز هنوز در بازار پتروشیمی‌ها گران است و کاهش نرخ نداشته، سه محصول پلی‌استایرن مقاومs ۷۲۴۰، ای‌بی‌س تزریقی و پلی‌استایرن معمولی ۱۵۴۰ به دلیل عرضه اندک و نامنظم در بورس کالا با کمبود در بازار غیررسمی مواجه شده‌اند، همچنین عرضه اندک این کالاها در بورس کالا جوابگوی نیاز بازار نیست.
پلی‌استایرن معمولی 1540 نیز طی هفته‌های گذشته به دلیل عرضه اندک و نامنظم در بازار غیررسمی با بحران روبه‌رو شده است و در بازار قیمت مشخصی ندارد.
تمایلی برای واردات کالا وجود ندارد
قیمت محصولات وارداتی پتروشیمی در بازار غیررسمی در پی نوسان قیمت نفت روند رو به رشد را تجربه کرد. به گفته فعالان اقتصادی در بازار پتروشیمی‌ها تمایلی برای واردات کالا وجود ندارد؛ چراکه در بازار جهانی قیمت نفت افزایش یافته و در نتیجه بازار پتروشیمی‌ها دارای ثبات شده است. آگاهان بازار توقف ساخت‌وساز در ایران را یکی دیگر از دلایل واردات اندک می‌دانند و معتقدند کالاهای پتروشیمی به دلیل داشتن تاریخ انقضا خریداران کمی را به سوی خود جذب می‌کنند؛ چراکه تاجران مجبور هستند در اندک زمانی محموله‌های وارداتی را به فروش برسانند و به این ترتیب ممکن است دچار ضررهای مالی زیادی بشوند.