گروه بورس کالا-کتایون دارابی: قیمت محصولات پتروشیمی ‌در پی افزایش عرضه بازرگانی پتروشیمی، در بازار غیررسمی‌ به تعادل رسید.

با این حال فعالان اقتصادی بازار غیررسمی‌محصولات پتروشیمی ‌را راکد ارزیابی می‌کنند و معتقدند بازار در خواب فرو رفته است؛ چرا که بیشتر مصرف‌کنندگان و کارخانه‌داران در این روزها می‌کوشند به دلیل ثابت ماندن قیمت‌ها و افزایش عرضه‌ها از بورس کالا خرید کنند.
به گفته آگاهان بازار، افزایش عرضه محموله‌های پتروشیمی ‌سبب شده است تا قیمت این محصولات ثابت بماند و دیگر شاهد رشد قیمت‌ها در بورس کالا و در نتیجه بازار نباشیم، اما برخی از فعالان بازار تغییر قیمت محصولات پتروشیمی ‌را منوط به عرضه این محموله‌ها در هفته جاری و بورس کالا می‌دانند؛ چرا که آنها معتقدند اگر بازرگانی پتروشیمی ‌در هفته جاری نیز افزایش عرضه داشته باشد، قیمت محصولات پتروشیمی ‌کاهش خواهد داشت؛اما اگر بازرگانی پتروشیمی ‌این بار نیز مانند هفته‌های گذشته عمل کند و به یک باره عرضه‌ها را کاهش دهد، قیمت محموله‌های پتروشیمی ‌نیز افزایش خواهد یافت.
به گفته فعالان اقتصادی؛ با اینکه عرضه‌ها از سوی بازرگانی پتروشیمی ‌افزایش داشته است، اما هنوز قیمت گریدهای متفاوت پلی‌اتیلن سنگین بادی و ای‌بی‌س همچنان گران است.