گروه بورس کالا - قیمت مس در معاملات روز پنجم آگوست مرز 6‌هزار‌دلار را رد کرد و به رقم 6‌هزارو 132‌دلار رسید‌.اگرچه در معاملات روز بعد در بورس فلزات لندن نرخ این کالا با 97‌دلار افت روبرو شد، اما قیمت این کالا همچنان بالای 6‌هزار‌دلار است.

در روز ششم جولای علاوه بر مس قیمت سرب و آلومینیوم نیز کاهش یافت‌. اما نرخ دیگر فلزات از جمله روی‌، قلع، نیکل و آلیاژ آلومینیوم با رشد همراه شد‌.
مس‌، ۶‌هزارو ۳۵‌دلار
در معاملات روز ششم جولای مس با 97‌دلار رشد قیمت هر‌تن از آن با قیمت 6‌هزارو 35‌دلار معامله شد‌. خرید نقدی این کالا در هر‌تن 6‌هزارو 34‌دلار به ثبت رسید. در این روز در انبارهای بورس مجموعا 284‌هزارو 375‌تن در انبارهای لندن موجود بود که از این حجم کالا 275‌هزارو 650‌تن کالا معامله شد‌.
کاهش آلومینیوم و رشد آلیاژآلومینیوم
در معاملات روز ششم آگوست در بورس فلزات لندن قیمت هر‌تن آلومینیوم 14‌دلار کاهش یافت، اما هر‌تن آلیاژآلومینیوم 20‌دلار افت کرد. بر این اساس فروش نقدی آلومینیوم 2‌هزارو یک‌دلار و 50‌سنت و هر‌تن فروش نقدی آلیاژآلومینیوم یک‌هزار و 580‌دلار به ثبت رسید. خرید نقدی این دو فلز به ترتیب 2‌هزارو یک‌دلار و یک‌هزارو 840‌دلار بود.
در انبارهای بورس فلزات در این روز ۴میلیون و ۵۶۹‌هزارو ۶۰۰‌تن آلومینیوم در انبارها موجود بود که از این حجم کالا مجموعا ۴ میلیون و ۴۱۹‌هزارو ۴۵۰‌تن از آن فروش رفت‌.
در این روز آلیاژ آلومینیوم نیز 87‌هزارو 720تن موجود بود که از این حجم کالا 86‌هزارو 980‌تن معامله شد‌.
روی و رشد ۲۱‌دلاری
در معاملات روز ششم جولای در بورس فلزات لندن قیمت روی با 21‌دلارو 50‌سنت رشد قیمت‌، یک‌هزار و 672‌دلار و 50‌سنت به ثبت رسید‌. خرید نقدی این کالا در هر‌تن یک‌هزارو 672‌دلار بود‌. در این روز در انبارهای بورس فلزات لندن 433‌هزارو 875‌تن روی موجود بود که از این حجم کالا 427‌هزارو 100‌تن معامله شد.
در این روز سرب ۳۳‌دلارو ۵۰‌سنت کاهش یافت‌. در نتیجه هر‌تن از آن با قیمت یک‌هزار ۸۹۷‌دلاربه صورت نقدی فروش رفت و هر‌تن خرید نقدی آن با قیمت یک‌هزارو ۸۹۶‌دلار به ثبت رسید. در این روز در انبارهای بورس فلزات لندن مجموعا ۱۱۴‌هزارو ۱۲۵‌تن سرب موجود بود که ۱۱۳‌هزارو ۲۵۰‌تن از آن معامله شد‌.
رشد قلع و نیکل
در انبارهای بورس فلزات لندن در تاریخ ششم آگوست قلع ۳۴۵‌دلار و نیکل ۳۳۵‌دلار رشد کرد. بر این اساس هر‌تن قلع ۱۵‌هزارو ۷۰۰‌تن معامله شد‌. خرید نقدی این کالا ۱۵‌هزارو ۶۵۰‌دلار بود. در این روز همچنین نیکل در هر‌تن با قیمت ۲۰‌هزارو ۷۵‌دلار بود که خرید نقدی آن نیز با نرخ ۲۰‌هزارو ۷۰‌دلار به ثبت رسید.
در این روز در انبارهای لندن مجموعا 18‌هزارو 675‌تن قلع موجود بود که از این حجم کالا 18‌هزارو 230‌تن معامله شد. در این روز نیکل نیز در انبارها 105‌هزارو 684‌تن موجود بوده که از این حجم کالا در این روز 103‌هزارو 986‌تن فروش رفت.

روند قیمت مس در بورس فلزات لندن از ابتدای سال جاری میلادی